Академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освіти, а дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання та викладання в школі впливає не лише на якість шкільної освіти, а й на формування засадничих цінностей випускників та їх уявлення про світ, соціум, успіх, працю тощо. Окрім того, шкільні випускники – це потенційні студенти вищих навчальних закладів. Отже від того, яка академічна культура виховується в школі, залежить тип академічної культури майбутніх студентів університетів.
Сценарії уроків та презентації “Академічна доброчесність в школі”
Автори сценаріїв уроків “Академічна доброчесність в школі”:
Сергій Горбачов, перший освітній омбудсмен України
Іван Пікуль, директор школи №148 ім. Івана Багряного м. Києва
Команда Платформи онлайн освіти EdEra
Команда Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP)
1. Сценарій уроку 1 "Що таке академічна доброчесність?"
2 Сценарій уроку 2 "Академічна доброчесність у письмових роботах"
3. Сценарій уроку 3 "Академічна доброчесність: вибір професії та ЗВО"
Підвищення кваліфікації для вчителів
З 1 вересня 2021 року вчителі Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Паук Т.П. та Поденежна О.С. долучилися до проєкту «Академічна доброчесність», в якому взяли участь учні 3 та 4 класів.
Під час занять вчилися бути гідними і чесними насамперед самим із собою; дотримуватися правил, навіть коли ніхто не бачить; вчитися думати про наслідки чи результат своїх вчинків та робити правильний вибір; цінувати життя й поважати інших
Діти знайомилися із такими поняттями як відповідальність, гідність, людяність, проактивність, рівність, чесність, лідерство і служіння.
Учні вже з першого заняття захоплені та зацікавлені новим проєктом. Ми розпочали дослідницьку подорож у світ доброчесності. Отримали відверті думки, щирі емоції…
Діти з величезним ентузіазмом та захопленням виготовляють конверти цінностей, жваво обговорюють вже існуючі правила доброчесності та пропонують власні варіанти.
А ще особливий персонаж Інт’ОК оселився в класі, щоби стати добрим другом та помічником кожному.
Жвава розмова та відгуки школярів на теми заняття підтвердили, що знайомство зі світом доброчесності вдалося.
В захваті не тільки діти, а й дорослі - вчителі, батьки, які проходять курс разом з дітками.
Продовжуємо вчитися і міркувати. Зберігаємо свої досягнення. І віримо, що наші учні будуть не лише самі вчитися, а своїм прикладом вчити своє оточення.
Ми справді віримо, що якщо практики доброчесності будуть впроваджуватися в школах системно й систематично, це дасть нашій країні величезний шанс на якісно нове майбутнє.
ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПРИ НАПИСАННІ УЧНЯМИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИХ РОБІТ
5 січня в Олександрівському ЗЗСО було проведено педраду у форматі "Світове кафе" з теми «Академічна доброчесність як важливий фактор якості освітньої діяльності: інструменти та процедури»
Засідання педагогічної ради за технологією Світового кафе («The World Cafe») дозволяє організувати живе обговорення актуальних питань. Ця технологія дозволила охопити всіх учасників педради активним обговоренням проблем на тему академічної доброчесності.
Колектив працював в групах, постійно змінюючи ротацію і фіксував напрацьовану інформацію на основі затребуваних часом професійних проблем. Атмосфера «мозкового штурму», безпосередності і психологічної безпеки, дала великі результати. Цікавими були інтенсиви від вчителя Кандейкіної Мальвіни Юліанівни, яка ознайомлювала колег з питанням організації навчання учнів академічної доброчесності через залучення до участі в конкурсах науково-дослідницьких робіт.
Тема «Про приклади основних проявів академічної недоброчесності в академічному середовищі», яку висвітлювали Артеменко Оксана Григорівна та Флакей Наталія Михайлівна викликала неабиякий інтерес, дискусію та запалила кожного педагога!
Про роботу щодо пілотування курсу “Уроки доброчесності” для 3–4 класів ділились досвідом Поденежна Ольга Степанівна та Паук Тетяна Петрівна.
Розробка й прийняття декларації доброчесності – ще один із інструментів творення атмосфери академічної доброчесності в закладі. Слушні рекомендації щодо процедури підготовки, прийняття та впровадження етичного кодексу прозвучали від Руденко Оксани Миколаївни.
Директор закладу Глущенко Наталія Василівна підбила підсумки роботи педради, зазначила, що матеріали з питань академічної доброчесності слід розмістити на окремій сторінці офіційного сайту ЗЗСО, аби учні могли ними користуватися.
Презентація управлінських рішень була відповідальною частиною «Світового кафе». Наталія Василівна підкреслила, що колектив показав приклад командної роботи. Така нетрадиційна форма проведення педради себе оправдала за ефективністю та результативністю.
Корупція — негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення.
Відповідно до ст. 42 Закону України “Про освіту” дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
Усю іншу інформацію щодо академічної доброчесності можна переглянути за посилання м нижче.