Академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освіти, а дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання та викладання в школі впливає не лише на якість шкільної освіти, а й на формування засадничих цінностей випускників та їх уявлення про світ, соціум, успіх, працю тощо. Окрім того, шкільні випускники – це потенційні студенти вищих навчальних закладів. Отже від того, яка академічна культура виховується в школі, залежить тип академічної культури майбутніх студентів університетів.

Наказ "Про затвердження Положення про дотримання академічної доброчесності працівниками Олександрівського ліцею

Наказ "Про створення комісії з академічної доброчесності"

Методична підтримка з питаннях розробки, запровадження, моніторингу реалізації політики академічної доброчесності як складової частини внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Сценарії уроків та презентації “Академічна доброчесність в школі”

Автори сценаріїв уроків “Академічна доброчесність в школі”:

Сергій Горбачов, перший освітній омбудсмен України

Іван Пікуль, директор школи №148 ім. Івана Багряного м. Києва

Команда Платформи онлайн освіти EdEra

Команда Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP)

1. Сценарій уроку 1 "Що таке академічна доброчесність?"

Презентація до сценарію 1

2 Сценарій уроку 2 "Академічна доброчесність у письмових роботах"

Презентація до сценарію 2

3. Сценарій уроку 3 "Академічна доброчесність: вибір професії та ЗВО"

Презентація до сценарію 3

Підвищення кваліфікації для вчителів

  1. Онлайн курс з академічної доброчесності на платформі EdEra “Академічна доброчесність для вчителів”

З 1 вересня 2021 року вчителі Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Паук Т.П. та Поденежна О.С. долучилися до проєкту «Академічна доброчесність», в якому взяли участь учні 3 та 4 класів.

Під час занять вчилися бути гідними і чесними насамперед самим із собою; дотримуватися правил, навіть коли ніхто не бачить; вчитися думати про наслідки чи результат своїх вчинків та робити правильний вибір; цінувати життя й поважати інших

Діти знайомилися із такими поняттями як відповідальність, гідність, людяність, проактивність, рівність, чесність, лідерство і служіння.

Учні вже з першого заняття захоплені та зацікавлені новим проєктом. Ми розпочали дослідницьку подорож у світ доброчесності. Отримали відверті думки, щирі емоції…

Діти з величезним ентузіазмом та захопленням виготовляють конверти цінностей, жваво обговорюють вже існуючі правила доброчесності та пропонують власні варіанти.

А ще особливий персонаж Інт’ОК оселився в класі, щоби стати добрим другом та помічником кожному.

Жвава розмова та відгуки школярів на теми заняття підтвердили, що знайомство зі світом доброчесності вдалося.

В захваті не тільки діти, а й дорослі - вчителі, батьки, які проходять курс разом з дітками.

Продовжуємо вчитися і міркувати. Зберігаємо свої досягнення. І віримо, що наші учні будуть не лише самі вчитися, а своїм прикладом вчити своє оточення.

Ми справді віримо, що якщо практики доброчесності будуть впроваджуватися в школах системно й систематично, це дасть нашій країні величезний шанс на якісно нове майбутнє.

/Files/images/foto_nove/1.jpg

академічної доброчесності як складової частини внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Педрада «Академічна доброчесність як важливий фактор якості освітньої діяльності: інструменти та процедури»

ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПРИ НАПИСАННІ УЧНЯМИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИХ РОБІТ

5 січня в Олександрівському ЗЗСО було проведено педраду у форматі "Світове кафе" з теми «Академічна доброчесність як важливий фактор якості освітньої діяльності: інструменти та процедури»

Засідання педагогічної ради за технологією Світового кафе («The World Cafe») дозволяє організувати живе обговорення актуальних питань. Ця технологія дозволила охопити всіх учасників педради активним обговоренням проблем на тему академічної доброчесності.

Колектив працював в групах, постійно змінюючи ротацію і фіксував напрацьовану інформацію на основі затребуваних часом професійних проблем. Атмосфера «мозкового штурму», безпосередності і психологічної безпеки, дала великі результати. Цікавими були інтенсиви від вчителя Кандейкіної Мальвіни Юліанівни, яка ознайомлювала колег з питанням організації навчання учнів академічної доброчесності через залучення до участі в конкурсах науково-дослідницьких робіт.

Тема «Про приклади основних проявів академічної недоброчесності в академічному середовищі», яку висвітлювали Артеменко Оксана Григорівна та Флакей Наталія Михайлівна викликала неабиякий інтерес, дискусію та запалила кожного педагога!

Про роботу щодо пілотування курсу “Уроки доброчесності” для 3–4 класів ділились досвідом Поденежна Ольга Степанівна та Паук Тетяна Петрівна.

Розробка й прийняття декларації доброчесності – ще один із інструментів творення атмосфери академічної доброчесності в закладі. Слушні рекомендації щодо процедури підготовки, прийняття та впровадження етичного кодексу прозвучали від Руденко Оксани Миколаївни.

Директор закладу Глущенко Наталія Василівна підбила підсумки роботи педради, зазначила, що матеріали з питань академічної доброчесності слід розмістити на окремій сторінці офіційного сайту ЗЗСО, аби учні могли ними користуватися.

Презентація управлінських рішень була відповідальною частиною «Світового кафе». Наталія Василівна підкреслила, що колектив показав приклад командної роботи. Така нетрадиційна форма проведення педради себе оправдала за ефективністю та результативністю.








Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Академічна доброчесність

Корупція — негативне суспільне явище, яке проявляється в злочинному використанні службовими особами, громадськими і політичними діячами їх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення.

Дотримання академічної доброчесності

Відповідно до ст. 42 Закону України “Про освіту” дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:

  • на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • мостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Усю іншу інформацію щодо академічної доброчесності можна переглянути за посилання м нижче.

Переглянути

Матеріали для учнів

Довідник з академічної доброчесності для школярів

Довідник з академічної доброчесності для школярів (2018)

Довідник з академічної доброчесності для школярів (2016)

Матеріали для вчителів

Академічна доброчесність

Методичні рекомендації щодо забезпечення академічної доброчесності в закладах загальної середньої та позашкільної освіти

Виховуємо академічну доброчесність в школі (робочий зошит)

Сценарії уроків та презентації “Академічна доброчесність в школі”

Серія Інфобюлетенів “Академічна доброчесність”

Вебінари, лекції та рольові ігри

Антикорупція. Ігри для учнів

Онлайн-гра "Непідкупність"

Онлайн-гра "Державотворець"

Антикорупція. Матеріали для вчителів

Антикорупційні сценарії

АНТИКОРУПЦІЙНІ УРОКИ. Комплект матеріалів для використання у 9-11 кл.

ПАВУТИНА КОРУПЦІЙНИХ СХЕМ. Антикорупційний квест

ОСВІТА БЕЗ КОРУПЦІЇ. Антикорупційні інструменти

СВІТЛОФОР ОСВІТНЬОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ. Як розпізнати корупцію, недоброчесність та неетичну поведінку в освіті edcamp

Антикорупційний урок

Гра у Kahoot! "Подарунок чи хабар?"

Гра у Kahoot! "Абсурдні статки"

Гра у Kahoot! "Право чи обов'язок"

Кiлькiсть переглядiв: 101

Коментарi