• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

СТРУКТУРА

Режим роботи закладу освіти на 2023-2024 навчального року

Увага! Змінився термін весняних канікул. Канікули перенесено з 25.03.2024р. по 31.03.2024р. на 01.04.2024р. по 07.04.2024р.

Ознайомитись в витягом з педагогічної ради про зміну структури навчального року можна перейшовши за посиланням

НАКАЗ "Про порядок закінчення 2023-2024 навчального року"

1. Навчальні заняття розпочинаються 01 вересня 2023 року і закінчуються 30 травня 2024 року

2. Навчальний рік поділяється на семестри: І семестр 01 вересня 2023 року – 29 грудня 2023 року, ІІ семестр 15 січня 2024 року – 30 травня 2024 року

3. Канікули: осінні - з 30.10.2023 року по 05.11.2023 року, зимові – з 30.12.2023 року по 14.01.2024 року, весняні – з 25.03.2024 року по 31.03.2024 року

. Тривалість навчального тижня – 5 днів

5. Режим роботи закладу – з 09.00 год. по 19.00 год.

6. Початок занять: 1-4 класи – о 9.00 год.; 5-11 класи – 9.00

7. Тривалість уроків становить: в 1-х класах – 35 хвилин, в 2-4-х класах – 40 хвилин, в 5-11-х класах – 45 хвилин.

8. Розклад дзвінків

2022-2023 навчальний рік

На виконання рішення педагогічної ради Олександрівського ліцею (протокол №1 від 29.08.2022 року року) та з метою вдосконалення управлінської діяльності, планування та організації освітнього процесу із застосуванням інформаційних технологій проваджує в освітню діяльність ведення електронного журналу та електронного щоденника

Наказ про ведення електронного журналу та щоденника у 2022-2023 навчальному році

Положення про впровадження та ведення електронного класного журналу

Інструкція з ведення електронного класного журналу


Нормативно-правова база 2022-2023 навчального року

Лист ІМЗО від 15.08.2022 № 22.1/10-1080 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році”

Лист Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2022 р. № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р.»

Методичні рекомендації для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022-2023 навчальному році

Лист Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2022 р. № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 р. № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 р. № 1/8507-22 «Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 26 липня 2022 р. № 1/8462-22 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану»

Листи Міністерства освіти і науки України від 06.03.2022 № 1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»

Лист Міністерства освіти і науки України №4/1513-22 від 06.07.2022 «Про підтвердження кваліфікаційних категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти»

Державна служба України з надзвичайних ситуацій № 03-1870/162-2 від 14.06.2022 року «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»

Наказ МОН від 01.04.2022 №289 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти”

Наказ МОН від 30.07.2021 №868 “Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення”

Постанова МОЗ від 06.09.2021 р. №10 “Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”

Наказ МОЗ №2205 від 25.09.2020 “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти”

Наказ МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224 “Деякі питання організації дистанційного навчання”

Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)

Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)

Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти

Сценарії Першого уроку 2022/2023 навчальному році

Готуємося до початку 2022-2023 н.р.

Оцінювання результатів навчання: рекомендації МОН

Учителям радять перевірити готовність учнів до навчання

Навчальні програми у школах: вимоги до документації

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в школах у 2022/2023 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2022 /2023 н. р.

Перелік навчальної літератури, програм, рекомендованих МОН України.

ОСВІТНІ ПРОГРАМИ

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році

Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році

Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану

Про організацію освітнього процесу

Про підтвердження кваліфікаційних категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти

Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти

Деякі питання організації дистанційного навчання

Про затвердження Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)

Збірники календарних планувань з усіх предметів

Онлайн-сервіс для створення друкованих завдань WordMint

Усі уроки математики

100 + безкоштовних онлайн-ресурсів для педагогів

Все про STEM: власний досвід + приклади найкращих STEM-уроків

ФОРМИ НАВЧАННЯ

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ЯК ДІЯТИ ВЧИТЕЛЯМ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ПРИ ОГОЛОШЕННІ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»?

Програми для 5-9 класів

Календарно – тематичне планування

Безкоштовний курс (Excel швидкий старт).

Коротко про форми навчання у школах України. ФОРМИ НАВЧАННЯ

Правила поведінки під час повітряної тривоги у школі та вдома. Рюкзак безпеки. НУШ. Урок безпеки

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ПІДГОТОВКА ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022-2023 навчальному році

Перший урок у школах присвятять темі безпеки

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової середньої освіти. ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898

Наказ МОН № 289 від 01.04.2022 року "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти"

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Навчально-методична скарбниця НУШ 5-6 класи

Наказ МОН № 140 від 03.02.2022 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2016 року № 1319 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України"

Календар учителя на 2022-2023 н.р.



Коли світ на межі змін: стратегії адаптації. Психологічна підтримка вчителів та дітей під час війни

Збірники календарних планувань з усіх предметів

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 2 класу (НУШ) на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 3 класу (НУШ) на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 4 класу (НУШ) на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з історії на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з математики на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з біології на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з хімії на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з фізики та астрономії на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з інформатики на 2022-2023 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з мистецтва на 2022-2023 н.р.


Нормативно-правова база 2021-2022 навчального року

Положення про методичну раду Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області


Нормативно-правова база з питань організації освітнього процесу у закладах освіти постійно оновлюється. В «Нормативному дайджесті» ми зібрали нормативні документи, які допоможуть правильно організувати діяльність закладу у 2021-2022 навчальному році.

ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

1. Організаційні питання

Закон України «Про повну загальну середню освіту»

Збірник нормативних документів щодо роботи закладів освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», прийнятий наказом ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 01.07.2020 № 144.

Постанови КМУ:

· «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти» від 30.09.2020 № 898

· «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів» від 13.09.2017 № 684

· «Питання Єдиного державного веб-порталу цифрової освіти «Дія. Цифрова освіта»» від 10.03.2021 № 184

Головного санітарного лікаря:

· Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 26.08.2021 № 9

Накази МОН:

· «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти» від 23.04.2019 № 536

· «Про затвердження Типового положення про філію закладу освіти» від 06.12.2017 № 1568

· «Про затвердження Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи» від 05.08.2016 № 944

· «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти» від 30.11.2020 № 1480

Наказ МОЗ:

· «Про затвердження санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» від 25.09.2020 № 2205

Листи МОН:

· «Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному році» від 28.08.2021 № 1/9-423

· «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році» від 30.08.2021 № 1/9-436

· «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 08.04.2020 № 1/9-201

· «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році» від 09.08.2021 № 1/9-404

· «Щодо неухильного дотримання законодавства» від 14.08.2020 №1/9-441

2. Організація харчування

Постанови КМУ:

· «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 № 305

· «Про внесення змін до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 28.07.2021 № 786

· «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305» від 18.08.2021 № 871

Листи:

· МОН «Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб» від 22.01.2021 № 1/9-50

· МОЗ щодо виконання норм харчування від 22.06.2021 № 26-04/18273/2-21

· МОН, МОЗ «Щодо окремих питань організації харчування у 2021–2022 роках у закладах дошкільної, загальної середньої освіти» від 07.07.2021 № 1/9-347/26-04/19995/2-21

· Мінекономіки «Щодо договорів про закупівлю у сфері організації харчування у закладах освіти» від 29.07.2021 № 3304-04/39136-06

3. Інституційний аудит, державний нагляд (контроль)

Наказ МОН «Деякі питання здійснення державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти» від 30.04.2021 № 493

Календар інституційних аудитів

4. Підвищення кваліфікації

Постанова КМУ «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» від 21.08.2019 № 800

Постанова КМУ «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників» від 27.12.2018 № 1190

Лист МОН «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» від 04.03.2020 № 1/9-141

5. Конкурс на посаду керівника

Наказ МОН «Щодо примірного переліку питань» від 19.05.2020 № 654

Лист МОН «Щодо окремих питань проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти» від 20.05.2020 № 1/9-264

6. Приймання, переведення, вибуття учнів

Накази МОН:

· «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» від 16.04.2018 № 367

· «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу» від 14 .07.2015 № 762 (у редакції наказу МОН від 08.05.2019 № 621)

Лист МОН «Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу» від 22.07.2019 № 1/9-471

7. Освітній процес

Указ Президента України «Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року» від 12.03.2021 № 94/2021

Постанови КМУ:

· «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688)

· «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами» від 21.08.2013 № 607

· «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» від 23.11.2011 № 1392

· «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 № 872

Накази МОН:

· Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1—4-х класів закладів загальної середньої освіти від 13.07.2021 № 813

· «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29.04.2020 № 574

· «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи» від 07.02.2020 № 143

· «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти» від 23.04.2018 № 414

· «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» від 20.02.2002 № 128

· «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти» від 19.02.2021 № 235

Листи МОН:

· Щодо методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини від 16.06.2020 № 1/9-328

· Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству від 18.05.2018 № 1/11-5480

· Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу від 21.05.2018 № 2.2-1250, № 2.2-1255

· «Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків» від 10.03.2021 № 1/9-128

· Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок від 16.07.2021 № 1/9-362

· «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році» від 09.08.2021 № 1/9-404

8. Психологічна служба

Лист МОН «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 24.07.2019 № 1/9-477

Лист МОН «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.» від 16.07.2021 № 1/9-363

9. Безпека життєдіяльності

Накази МОН:

· «Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу» від 16.05.2019 № 659

· «Про затвердження примірного тематичного плану та примірної програми навчання з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності» від 31.01.2019 № 97

· «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти» від 26.12.2017 № 1669

· «Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України» від 15.08.2016 № 974

· «Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів» від 14.12.2012 № 1423

Накази МОЗ:

«Про затвердження Примірного переліку медичних виробів, лікарських засобів та інших матеріалів, які повинні бути у складі медичної укладки для надання медичної допомоги у медичному пункті закладу освіти» від 06.04.2021 № 637

1. Організаційні питання

2. Організація харчування

3. Інституційний аудит, державний нагляд (контроль)

4. Підвищення кваліфікації

5. Конкурс на посаду керівника

6. Приймання, переведення, вибуття учнів

7. Освітній процес

8. Психологічна служба

9. Безпека життєдіяльності

ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1. Організаційні питання

Закон України «Про позашкільну освіту»

Укази Президента України:

· «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» від 18.05.2019 № 286/2019

· «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді» від 30.09.2010 № 927/2010

Постанови КМУ:

· «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» від 06.05.2001 № 433

· «Про затвердження Типового положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку» від 28.04.2009 № 422

Накази МОН:

· «Про затвердження Положення про центр, будинок, клуб науково-технічної творчості учнівської молоді, станцію юних техніків» від 16.04.2002 № 238

· «Про затвердження Положення про центр, будинок, клуб еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, станцію юних натуралістів» від 10.05.2002 № 292

· «Про затвердження Положення про центр, будинок, клуб, бюро туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді, туристсько-краєзнавчої творчості учнівської молоді, станцію юних туристів» від 19.12.2002 № 730

· «Про затвердження Положення про малу академію наук учнівської молоді» від 09.02.2006 № 90

· «Про затвердження Положення про центр, палац, будинок, клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді, художньо-естетичної творчості учнівської молоді, дитячої та юнацької творчості, естетичного виховання» від 05.11.2009 № 1010

· «Про затвердження Положення про дитячо-юнацький клуб юних моряків, річковиків, авіаторів, космонавтів, парашутистів, десантників, прикордонників, радистів» від 06.11.2009 № 1022

· «Про затвердження положень про музеї при дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України» від 22.10.2014 № 1195

· «Про затвердження Положення про наукові товариства учнів» від 10.11.2014 № 1287

· «Про затвердження Положення про учнівські навчально-дослідні земельні ділянки» від 30.01.2015 № 68

· «Про затвердження Положення про Природничу школу учнівської молоді» від 31.01.2015 № 75

· «Про затвердження Положення про наукові профільні школи учнівської молоді» від 08.04.2015 № 408

· «Про затвердження Положення про учнівські теплиці» від 28.09.2015 № 979

· «Про затвердження Положення про навчально-дослідні тваринницькі комплекси» від 28.09.2015 № 980

· «Про затвердження Примірної інструкції з ведення ділової документації в позашкільних навчальних закладах» від 23.08.2012 № 947

2. Освітній процес

Накази МОН:

· «Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності» від 22.09.2011 № 1099

· «Про затвердження Положення про Всеукраїнські відкриті заходи із спортивно-технічних видів спорту та інших напрямів технічної творчості серед дітей та учнівської молоді» від 13.11.2017 № 1468

· «Про затвердження Положення про Чемпіонати України з видів спортивного туризму» від 30.05.2012 № 642

· «Про затвердження Положення про Чемпіонат України зі спортивного орієнтування серед вихованців позашкільних навчальних закладів» від 27.05.2013 № 591

· «Про затвердження Положення про Кубки України з видів спортивного туризму серед юнаків та юніорів» від 28.05.2013 № 615

· «Про затвердження Положення про змагання з туристських спортивних походів серед учнівської та студентської молоді» від 27.11.2015 № 1250

· Інструкція щодо організації та проведення туристських спортивних походів з учнівською та студентською молоддю від 02.10.2014 № 1124

· Інструкція щодо організації та проведення екскурсій і подорожей з учнівською та студентською молоддю, затверджена наказом МОН від 02.10.2014 № 1124

· Положення про туристські маршрутно-кваліфікаційні комісії навчальних закладів, затверджене наказом МОН від 02.10.2014 № 1124

· Про затвердження Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затверджене наказом МОН від 11.08.2004 № 651 (у редакції наказу МОН від 10.12.2008 № 1123)

· Про затвердження Типових переліків навчальних наочних посібників і технічних засобів навчання для художньо-естетичних, еколого-натуралістичних, туристсько-краєзнавчих і науково-технічних позашкільних навчальних закладів системи освіти Міністерства освіти і науки України від 08.01.2002 № 5

· Про затвердження Типових переліків навчально-наочних посібників та обладнання спеціального призначення для позашкільних навчальних закладів системи Міністерства освіти і науки України (військово-патріотичний і спортивний напрям позашкільної освіти) від 13.07.2004 № 576

· Про затвердження Типової освітньої програми закладу позашкільної освіти від 05.01.2021 № 17

· Про затвердження Правил проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів — членів Малої академії наук України від 08.02.2021 № 147

· Наказ Державної служби якості освіти України «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти» від 07.12.2020 № 01-11/78

Методична робота

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ШКОЛИ

Методична рада ( МР) є колективним громадським професійним органом, що поєднує на добровільній основі педагогів, які прагнуть здійснювати перетворення у школі на науковій основі, керуючись визначеними концептуальними положеннями, підходами, ідеями.

МР покликана координувати зусилля різних служб, підрозділів школи, творчих педагогів, спрямовані на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного колективу.

МР є головним консультативним органом школи з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу.

Методична рада:

• розглядає, виробляє, оцінює стратегічно важливі пропозиції з розвитку школи, її окремих ділянок, з науково-методичного забезпечення освітніх процесів, у тому числі інноваційних;

• організовує розробку, експертизу стратегічних документів школи (програм розвитку, освітньої програми, що включає навчальний план);

• організовує розробку та коректування концепції освітнього процесу відповідно до основних напрямків розвитку закладу;

• аналізує стан і результативність роботи науково-методичної служби;

• вносить пропозиції зі зміни, удосконалювання складу, структури та діяльності науково-методичної служби, бере участь у їх реалізації;

• аналізує хід і результати комплексних нововведень, досліджень, що мають значущі наслідки для розвитку гімназії в цілому;

• виробляє та погоджує підходи до організації, здійснення й оцінки іннова­ційної діяльності в облкомплексі (пошук та освоєння нововведень, організація до­слідно-експериментальної, дослідницької діяльності, розробка й апробація авторських навчальних програм, нових педагогічних технологій і т.д.);

• організовує цілеспрямовану роботу з розвитку професійної майстерності педагогів;

• організовує (самотужки або із запрошенням кваліфікованих фахівців) кон­сультування педагогів із проблем інноваційної діяльності, дослідницької ро­боти, професійного самовдосконалення;

• контролює хід і результати комплексних дослідницьких проектів, здійснюваних в закладі;

• вносить пропозиції зі створення тимчасових творчих колективів;

• вносить пропозиції зі стимулювання й оцінки інноваційної діяльності педаго­гів, у тому числі в ході атестації.


Організація освітнього процесу в закладах освіти у 2020/2021навчальному році


Наказ по Олександрівській ЗШ І-ІІІ ступенів "Про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 н.р."



РОБОТА ПЕДПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК



/Files/images/.жждлоррп.png


Районний семінар-практикум на тему «Підготовка до ЗНО/ ДПА як шлях формування важливих компетентностей випускника старшої школи».

11 квітня 2019 року на базі Олександрівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум для вчителів української мови та літератури, англійської мови, історії, біології за темою «Підготовка до ЗНО/ ДПА як шлях формування важливих компетентностей випускника старшої школи».
Директор школи Глущенко Наталія Василівна презентувала заклад, ознайомила присутніх з матеріально-технічною базою.
Практичний блок семінару-практикуму розпочали вчитель української мови та літератури Осика Алла Федорівна та вчитель біології Кандейкіна Мальвіна Юліанівна. На уроці української мови учні 11 класу під керівництвом учителя повторили за допомогою Інтернет платформи Ед ера тему «Прикметник». Творення ступенів порівняння якісних прикметників», закріпили навички та вміння системою практичних вправ. Родзинкою на уроці була робота з тренажером ZipGrade, який допомагає учням і вчителю швидко виконати тести та перевірити їх. Урок проведено з дотриманням вимог сучасного компетентнісного підходу, з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів навчання для успішної підготовки випускників до ЗНО.
Учитель біології Кандейкіна Мальвіна Юліанівна провела захід «Шлях до мети випускника – успіх у навчанні», який проходив у два етапи : 1- тренінгові заняття для вчителів району «Дорога до себе» ; 2- презентація власного досвіду роботи. Педагог показала, як у процесі підготовки учнів до ЗНО та ДПА вона використовує інноваційні технології: проблемне навчання, проектні та ігрові технології, інтерактивне навчання, презентації, творчі домашні завдання. Сучасний підхід до навчання предмета був підтверджений фотозвітом.
Учитель історії Комарова Любов Петрівна провела в 11 класі тренінг-консультацію «Готуємося до ЗНО», спрямовану на те, щоб найкращим чином підготуватися до ЗНО 2019 р. та вдосконалювати рівень сформованості історичної компетентності учнів. Учні вчились вирішувати завдання тестів з історичними документами, розглянули основні фактори запам’ятовування історичних дат, ознайомилися із способами розпізнавання персоналій за їх памятками-фотографіями, та правилами оцінювання історичних плакатів.
Учителем англійської мови Сосоновською Наталією Володимирівною була проведена консультація з однією з випускниць 11 класу, яка здає ЗНО з англійської мови. Учитель ознайомив гостей семінару із посібником, який використовує для підготовки учениці до ЗНО, структурою і обсягом завдань іспиту з англійської мови та критеріями їх оцінювання. Особливу увагу Наталія Володимирівна зосередила на підготовці до такого розділу іспиту як «Аудіювання». При підготовці саме цього розділу була використана програма по зчитуванню штрих-коду (QR-код), за допомогою якої учень має змогу прослухати аудіо записи завдань з посібника. Також було продемонстровано фрагмент роботи з навчальним фільмом «Windiw on Britain».
На одній з паралелей семінару директор школи Н. Глущенко та вчитель математики О. Артеменко обговорили з учасниками семінару питання про те, як навчати дітей покоління Z. Присутні переглянули низку відеороликів про нове покоління дітей, які здатні продукувати нові ідеї, дітей які відкриті до нових знань, людей і активностей, готові співчувати та шукати компроміси.
«Гаджети використовувати не можна заборонити» - саме це питання було поставлено перед учасниами семінару як одне з головних . Важко на сьогодні уявити дитину чи підлітка без смартфону в руках. Постає питання, як залучити дітей до навчання, як використати їх знання і вміння в підготовці до ЗНО використовуючи сучасні гаджети.
Директор школи Глущенко Н.В. звернула увагу присутніх не те, що сучасність диктує свої правила та розставляє пріоритети в роботі вчителя. Для того, щоб розуміти потреби сучасного учня, варто пам’ятати, чим живуть діти сьогодні. Не існує, мабуть, дитини, яка б не цікавилась різними ґаджетами. Учень може забути взяти на урок будь-що: підручник, зошит, ручку, – але НЕ мобільний телефон! Не варто сперечатись із потребами часу та боротись із явищем повселюдної мобільності, необхідно застосовувати сучасні пристрої на користь навчання.
Наталія Василівна провела з присутніми майстер-клас по роботі з безоплатнийм онлайн-сервісом Kahoot! Саме така програма дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Такі ігрові форми роботи можуть бути застосовані у навчанні – для перевірки знань учнів. Цей сервіс повен переваг – він яскравий, соціальний, досить простий для вчителя та цікавий для учнів.
Оксана Григорівна Артеменко розповіла про свої інтерактивні форми і методи роботи, які вона використовує на уроках математики та підготовці дітей до ЗНО. Це програми Plickers,Хмара «Tagul» ,zipgrade та ін. Дані програми є одними з кращих застосунків у навчанні, знайшли схвалення учнів та зацікавили учасників семінару
Дуже скоро нинішні школярі стануть повнолітніми і займуть свою професійну нішу в економіці. За три роки вони складатимуть 20% робочої сили у світі. А це означає не тільки те, що роботодавцям доведеться шукати спільну мову з носіями нових цінностей – незалежними, вільними, не прив'язаними до одного офісу чи однієї країни людьми, які хочуть робити те, у що вірять, і отримувати від цього задоволення. І сам світ неминуче змінюватиметься завдяки їм. І саме від нас, сучасних вчителів, їх вміння залежить наше майбутнє.

Іноваційна діяльність

Освітні (педагогічні) інновації - це результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем.
Прямим продуктом творчого пошуку можуть бути навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. Побічним продуктом інновацій як процесу творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя і керівника, рівня його культури, мислення, світогляду. Тобто творчий пошук веде до розвитку цілісної системи особистості педагога. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість учня. Учні більш цінують учителів, які запроваджують інновації, на таких уроках вони працюють активніше, в них пробуджується бажання випробувати й власні можливості в інноваційній діяльності.
В інноваційному закладі освіти триває інтенсивне переосмислення цінностей, долаються стереотипи педагогічного мислення, здійснюють глибинні системні перетворення, що стосуються всіх аспектів реформування навчально-виховного процесу. Такі заклади, в яких педагогічний та учнівський колективи експериментують, апробують, впроваджують нові педагогічні ідеї, теорії, технології, можна вважати інноваційними.
Інноваційна освітня діяльність здійснюється на всеукраїнському, регіональному рівнях та на рівні окремого навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом (розробка, розповсюдження чи застосування інновації), а також масштабністю змін, що вноситимуться у систему освіти внаслідок застосування запропонованої інновації.
Основні принципи планування інноваційної освітньої діяльності навчального закладу
  • інноваційність,
  • науковість,
  • об’єктивність,
  • послідовність,
  • реальність,
  • поєднання колективного та індивідуального.

В Україні розробили посібник з інклюзивного навчання

Міжнародний фонд “Відродження” розробив посібник з інклюзивного навчання.

Він доступний за цим посиланням.

Посібник “Інклюзивне навчання у закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренера” містить необхідну теоретичну інформацію, опис видів діяльності, які у більшості своїй є інтерактивними, та список рекомендованої літератури та онлайн-ресурсів.

Також є роздавальні матеріали, необхідні для проведення описаних у посібнику видів діяльності, та презентації до кожної теми


Кiлькiсть переглядiв: 1865

Коментарi