• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Методична робота

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ШКОЛИ

Методична рада ( МР) є колективним громадським професійним органом, що поєднує на добровільній основі педагогів, які прагнуть здійснювати перетворення у школі на науковій основі, керуючись визначеними концептуальними положеннями, підходами, ідеями.

МР покликана координувати зусилля різних служб, підрозділів школи, творчих педагогів, спрямовані на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного колективу.

МР є головним консультативним органом школи з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу.

Методична рада:

• розглядає, виробляє, оцінює стратегічно важливі пропозиції з розвитку школи, її окремих ділянок, з науково-методичного забезпечення освітніх процесів, у тому числі інноваційних;

• організовує розробку, експертизу стратегічних документів школи (програм розвитку, освітньої програми, що включає навчальний план);

• організовує розробку та коректування концепції освітнього процесу відповідно до основних напрямків розвитку закладу;

• аналізує стан і результативність роботи науково-методичної служби;

• вносить пропозиції зі зміни, удосконалювання складу, структури та діяльності науково-методичної служби, бере участь у їх реалізації;

• аналізує хід і результати комплексних нововведень, досліджень, що мають значущі наслідки для розвитку гімназії в цілому;

• виробляє та погоджує підходи до організації, здійснення й оцінки іннова­ційної діяльності в облкомплексі (пошук та освоєння нововведень, організація до­слідно-експериментальної, дослідницької діяльності, розробка й апробація авторських навчальних програм, нових педагогічних технологій і т.д.);

• організовує цілеспрямовану роботу з розвитку професійної майстерності педагогів;

• організовує (самотужки або із запрошенням кваліфікованих фахівців) кон­сультування педагогів із проблем інноваційної діяльності, дослідницької ро­боти, професійного самовдосконалення;

• контролює хід і результати комплексних дослідницьких проектів, здійснюваних в закладі;

• вносить пропозиції зі створення тимчасових творчих колективів;

• вносить пропозиції зі стимулювання й оцінки інноваційної діяльності педаго­гів, у тому числі в ході атестації.


Організація освітнього процесу в закладах освіти у 2020/2021навчальному році


Наказ по Олександрівській ЗШ І-ІІІ ступенів "Про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 н.р."



РОБОТА ПЕДПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК



/Files/images/.жждлоррп.png


Районний семінар-практикум на тему «Підготовка до ЗНО/ ДПА як шлях формування важливих компетентностей випускника старшої школи».

11 квітня 2019 року на базі Олександрівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум для вчителів української мови та літератури, англійської мови, історії, біології за темою «Підготовка до ЗНО/ ДПА як шлях формування важливих компетентностей випускника старшої школи».
Директор школи Глущенко Наталія Василівна презентувала заклад, ознайомила присутніх з матеріально-технічною базою.
Практичний блок семінару-практикуму розпочали вчитель української мови та літератури Осика Алла Федорівна та вчитель біології Кандейкіна Мальвіна Юліанівна. На уроці української мови учні 11 класу під керівництвом учителя повторили за допомогою Інтернет платформи Ед ера тему «Прикметник». Творення ступенів порівняння якісних прикметників», закріпили навички та вміння системою практичних вправ. Родзинкою на уроці була робота з тренажером ZipGrade, який допомагає учням і вчителю швидко виконати тести та перевірити їх. Урок проведено з дотриманням вимог сучасного компетентнісного підходу, з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів навчання для успішної підготовки випускників до ЗНО.
Учитель біології Кандейкіна Мальвіна Юліанівна провела захід «Шлях до мети випускника – успіх у навчанні», який проходив у два етапи : 1- тренінгові заняття для вчителів району «Дорога до себе» ; 2- презентація власного досвіду роботи. Педагог показала, як у процесі підготовки учнів до ЗНО та ДПА вона використовує інноваційні технології: проблемне навчання, проектні та ігрові технології, інтерактивне навчання, презентації, творчі домашні завдання. Сучасний підхід до навчання предмета був підтверджений фотозвітом.
Учитель історії Комарова Любов Петрівна провела в 11 класі тренінг-консультацію «Готуємося до ЗНО», спрямовану на те, щоб найкращим чином підготуватися до ЗНО 2019 р. та вдосконалювати рівень сформованості історичної компетентності учнів. Учні вчились вирішувати завдання тестів з історичними документами, розглянули основні фактори запам’ятовування історичних дат, ознайомилися із способами розпізнавання персоналій за їх памятками-фотографіями, та правилами оцінювання історичних плакатів.
Учителем англійської мови Сосоновською Наталією Володимирівною була проведена консультація з однією з випускниць 11 класу, яка здає ЗНО з англійської мови. Учитель ознайомив гостей семінару із посібником, який використовує для підготовки учениці до ЗНО, структурою і обсягом завдань іспиту з англійської мови та критеріями їх оцінювання. Особливу увагу Наталія Володимирівна зосередила на підготовці до такого розділу іспиту як «Аудіювання». При підготовці саме цього розділу була використана програма по зчитуванню штрих-коду (QR-код), за допомогою якої учень має змогу прослухати аудіо записи завдань з посібника. Також було продемонстровано фрагмент роботи з навчальним фільмом «Windiw on Britain».
На одній з паралелей семінару директор школи Н. Глущенко та вчитель математики О. Артеменко обговорили з учасниками семінару питання про те, як навчати дітей покоління Z. Присутні переглянули низку відеороликів про нове покоління дітей, які здатні продукувати нові ідеї, дітей які відкриті до нових знань, людей і активностей, готові співчувати та шукати компроміси.
«Гаджети використовувати не можна заборонити» - саме це питання було поставлено перед учасниами семінару як одне з головних . Важко на сьогодні уявити дитину чи підлітка без смартфону в руках. Постає питання, як залучити дітей до навчання, як використати їх знання і вміння в підготовці до ЗНО використовуючи сучасні гаджети.
Директор школи Глущенко Н.В. звернула увагу присутніх не те, що сучасність диктує свої правила та розставляє пріоритети в роботі вчителя. Для того, щоб розуміти потреби сучасного учня, варто пам’ятати, чим живуть діти сьогодні. Не існує, мабуть, дитини, яка б не цікавилась різними ґаджетами. Учень може забути взяти на урок будь-що: підручник, зошит, ручку, – але НЕ мобільний телефон! Не варто сперечатись із потребами часу та боротись із явищем повселюдної мобільності, необхідно застосовувати сучасні пристрої на користь навчання.
Наталія Василівна провела з присутніми майстер-клас по роботі з безоплатнийм онлайн-сервісом Kahoot! Саме така програма дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, що складаються з низки запитань із кількома варіантами відповідей. Такі ігрові форми роботи можуть бути застосовані у навчанні – для перевірки знань учнів. Цей сервіс повен переваг – він яскравий, соціальний, досить простий для вчителя та цікавий для учнів.
Оксана Григорівна Артеменко розповіла про свої інтерактивні форми і методи роботи, які вона використовує на уроках математики та підготовці дітей до ЗНО. Це програми Plickers,Хмара «Tagul» ,zipgrade та ін. Дані програми є одними з кращих застосунків у навчанні, знайшли схвалення учнів та зацікавили учасників семінару
Дуже скоро нинішні школярі стануть повнолітніми і займуть свою професійну нішу в економіці. За три роки вони складатимуть 20% робочої сили у світі. А це означає не тільки те, що роботодавцям доведеться шукати спільну мову з носіями нових цінностей – незалежними, вільними, не прив'язаними до одного офісу чи однієї країни людьми, які хочуть робити те, у що вірять, і отримувати від цього задоволення. І сам світ неминуче змінюватиметься завдяки їм. І саме від нас, сучасних вчителів, їх вміння залежить наше майбутнє.

Іноваційна діяльність

Освітні (педагогічні) інновації - це результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем.
Прямим продуктом творчого пошуку можуть бути навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні. Побічним продуктом інновацій як процесу творчої діяльності є зростання педагогічної майстерності вчителя і керівника, рівня його культури, мислення, світогляду. Тобто творчий пошук веде до розвитку цілісної системи особистості педагога. Творчий пошук також суттєво впливає й на особистість учня. Учні більш цінують учителів, які запроваджують інновації, на таких уроках вони працюють активніше, в них пробуджується бажання випробувати й власні можливості в інноваційній діяльності.
В інноваційному закладі освіти триває інтенсивне переосмислення цінностей, долаються стереотипи педагогічного мислення, здійснюють глибинні системні перетворення, що стосуються всіх аспектів реформування навчально-виховного процесу. Такі заклади, в яких педагогічний та учнівський колективи експериментують, апробують, впроваджують нові педагогічні ідеї, теорії, технології, можна вважати інноваційними.
Інноваційна освітня діяльність здійснюється на всеукраїнському, регіональному рівнях та на рівні окремого навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом (розробка, розповсюдження чи застосування інновації), а також масштабністю змін, що вноситимуться у систему освіти внаслідок застосування запропонованої інновації.
Основні принципи планування інноваційної освітньої діяльності навчального закладу
  • інноваційність,
  • науковість,
  • об’єктивність,
  • послідовність,
  • реальність,
  • поєднання колективного та індивідуального.

В Україні розробили посібник з інклюзивного навчання

Міжнародний фонд “Відродження” розробив посібник з інклюзивного навчання.

Він доступний за цим посиланням.

Посібник “Інклюзивне навчання у закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренера” містить необхідну теоретичну інформацію, опис видів діяльності, які у більшості своїй є інтерактивними, та список рекомендованої літератури та онлайн-ресурсів.

Також є роздавальні матеріали, необхідні для проведення описаних у посібнику видів діяльності, та презентації до кожної теми


Кiлькiсть переглядiв: 846

Коментарi