• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Внутрішня система забезпечення якості освіти

2023-2024 навчальний рік
1. ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ
2. СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ПОПЕЛЬНАСТІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ПОПЕЛЬНАСТІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Стратегії (політики) та процедури забезпечення якості освіти Олександрівського ліцею Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області

/Files/images/vihovna_robota/77278_c43db.gif


СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПОПЕЛЬНАСТІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ (зі змінами)
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти

СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ СУЧАСНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Доброчесність в початковій школі

Про роботу щодо пілотування курсу “Уроки доброчесності” для 3–4 класів ділились досвідом Тетяна Паук та Ольга Поденежна в газеті «Сільський вісник».

/Files/images/nf/244167466_1018761558919985_8717265809272823802_n.jpg

Академічна доброчесність як чинник якості освіти закладу загальної середньої освіти

Академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, а дотримання принципів академічної доброчесності під час освітнього процесу впливає не лише на якість шкільної освіти, а й на формування в учнів таких важливих цінностей, як чесність, довіра, справедливість, взаємоповага, відповідальність. Саме ці фундаментальні цінності, за визначенням Міжнародного центру академічної доброчесності, і визначають сутність даного поняття.

У словосполученні «академічна доброчесність» фундаментальним є «доброчесність», тобто взаємини між людьми, побудовані на моральних і філософських категоріях – правдивості, працелюбності, толерантності, чесності, моральності; термін «академічна» звужує та уточнює значення доброчесності до академічного середовища. Таким чином академічна доброчесність є базовим принципом взаємодії між учасниками академічного процесу, містить у собі низку моральних якостей, закріплена у законодавстві про освіту .

Вперше поняття «академічна доброчесність» було визначено у новому Законі України «Про освіту» у 2017 році. В частині 1 статті 42 Закону зазначено: «Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень»; рамковий Закон «Про повну загальну середню освіту» (2020) уточнює і розкриває суть поняття .

Політика академічної доброчесності в закладі освіти.

Формуванню академічної доброчесності сприятиме цілеспрямована робота усього колективу закладу освіти.

Ст. 42 Закону України «Про освіту» передбачає, що «види академічної відповідальності... учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності» (п. 7).

Відповідно до цієї вимоги у закладі освіти розроблено Положення про академічну доброчесність. До його розроблення долучались представники педагогічного колективу, учнівської та батьківської громадськості. Положення про академічну доброчесність схвалено педагогічною радою закладу освіти та введенов дію наказом директора закладу освіти.

Систему та механізми забезпечення академічної доброчесності Законом України «Про освіту» (ч. 3 ст. 41) визначено структурним елементом внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі ВСЗЯО). Питанню дотримання академічної доброчесності приділена суттєва увага і в «Методичних рекомендаціях з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», які затверджені наказом МОН №1480 від 30 листопада 2020 року.

Положення про ВСЗЯО може включає:

- механізми забезпечення академічної доброчесності;

- порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності;

- види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності (ч. 2 ст. 42 ЗУ «Про повну загальну середню освіту» № 463­IX).

Реалізація політики академічної доброчесності в закладі освіти.

В Законі України «Про освіту» (ст. 42, ч.2,3) закріплено вимоги до педагогічних працівників та учнів щодо академічної доброчесності.

Дотримання академічної доброчесності педагогами передбачає:

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково­педагогічну, творчу) діяльність;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Для учнів дотримання академічної доброчесності – це:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Формування академічної доброчесності в учнів потребує системної роботи, спрямованої на усвідомлення важливості даних норм та шкідливості їх порушення для суспільства. Дотриманню норм академічної доброчесності учнями сприятиме:

- просвітницька робота педагогічних працівників;

- навчання учнів робити коректні посилання на джерела та авторів;

- розроблення завдання, які унеможливлюють списування;

- наявність та відкритість чітких і зрозумілих критеріїв оцінювання;

- впровадження формувального оцінювання;

- налагодження партнерських відносин між учителями і учнями.

Законодавством визначено види порушень академічної доброчесності (ч. 2 ст. 42 Закону України «Про освіту») (ч. 4 ст. 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту»):

- академічний плагіат ­ оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- фабрикація ­ вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

- фальсифікація ­ свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

- списування ­ виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

- обман ­ надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво ­ надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь­ яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

- необ’єктивне оцінювання ­ свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;

- надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;

- використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;

- проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;

- необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

За порушення академічної доброчесності визначено такі види академічної відповідальності (ч. 5, 6 ст. 42 Закону України «Про освіту»; ч. 5, 7 ст. 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту») педагогічних працівників та учнів:

- педагогічні працівники не можуть залучатись до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань; не допускаються до позачергової атестації з метою підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання; не можуть отримувати будь­які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року; можуть бути позбавлені педагогічного звання;

- учні – зауваження; повторне проходження підсумкового оцінювання, ДПА, відповідного освітнього компонента освітньої програми; позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

Відповідно до законодавства конкретний вид академічної відповідальності, який може застосовуватися до учнів та педагогічних працівників, має відповідати вчиненому порушенню. Причому за одне порушення не може застосовуватись декілька видів академічної відповідальності.

Рішення про відповідальність за порушення академічної доброчесності педагогічним працівником ухвалює педагогічна рада у присутності самого педпрацівника та/або його законного представника; рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив факт порушення або педагогічна рада закладу освіти. Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських олімпіадах, конкурсах, змаганнях, турнірах приймає орган (посадова особа), який їх присвоїв.

Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржено у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу освіти.

Питання академічної доброчесності потребує вивчення, вироблення методичних прийомів педагогічними працівниками та систематичного моніторингу керівництвом, розгляду цих питань на нарадах, засіданнях педагогічної ради тощо. Особливу увагу при вивченні дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками варто звернути на:

• виховання в учнях необхідності дотримуватись принципів академічної доброчесності власним прикладом;

• неупередженість при оцінюванні навчальних досягнень учнів (на підставі чітких критеріїв);

• відсутність протекціонізму та шахрайства при проведенні олімпіад, конкурсів;

• дотримання норм законодавства України про авторське право і суміжні права;

• дотримання правил посилання на джерела інформації, яка використовується;

• чесність і ретельність в інноваційній та дослідно­експериментальній роботі;

• просвітницька робота щодо дотримання академічної доброчесності учнями тощо.

Для розгляду питань про порушення академічної доброчесності у закладі створена комісія з питань академічної доброчесності.

Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально­етичних норм поведінки та правових норм Положення. Персональний склад комісії затверджується наказом керівника. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу, батьківської громадськості (за згодою). Серед повноважень комісії виділемо:

· виявляти та встановлювати факти порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу закладу освіти;

· проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу;

· готувати пропозиції, надавати рекомендації та консультації щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню діяльність закладу освіти;

· отримувати і розглядати заяви за умови, якщо вони носять не анонімний характер, щодо порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу закладу освіти;

· залучати до своєї роботи експертів з відповідних галузей, а також використовувати технічні і програмні засоби для встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою тощо.

Відповідно до Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 09.01.2019 №17 зі змінами {Додаток в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 127 від 04.02.2020}) реалізація політики академічної доброчесності у закладі освіти підлягає оцінюванню під час проведення інституційного аудиту та самооцінюванню як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти (Табл.).

Академічна доброчесність: вимоги, критерії, індикатори

Напрям

оцінювання

Вимога

Критерії

Індикатори

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти.

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності;

3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

3.4.1.1.Педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності.

3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують здобувачів освіти про правила дотримання академічної

доброчесності

4. Управлінські процеси закладу освіти.

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності

4.5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення

4.5.1.2. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності

4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції


4.5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції



СУСПІЛЬНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Ми хочемо жити в доброчесному суспільстві. Хочемо, аби нас лікували лікарі, які добре й наполегливо вчились. Аби нас захищали непідкупні, професійні та небайдужі правоохоронці. Щоби нас судили судді, які розуміють, що таке – служіння. Наші маршрутки, автобуси, поїзди і просто автівки водили ті, хто не купував права, а старанно вчилися кермувати транспортом.

Усе це – доброчесність. Бо вона пронизує абсолютно всі сфери нашого життя. У доброчесному світі хочеться жити, але його дуже важко будувати.

Академічна доброчесність починається із доброчесної поведінки кожного: учнів, батьків, вчителя, директора. Прийнятий у 2020 році Закон України “Про повну загальну середню освіту” чітко визначає, що кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності (частина 1 статті 43 вказаного Закону).

Чесність, порядність, відповідальність, гідність, служіння – як про це говорити з дітьми початкової школи? Головне правило – бути чесними й показувати свій приклад. А на допомогу ГО “Смарт освіта” за підтримки ChildFund Deutschland створила навчальний курс “Уроки доброчесності” для 3–4 класів.

Це – 10 тем, кожна з яких містить покрокові розробки занять: запитання й ситуації для обговорення, ігри, ретельно дібрані тексти і відео.

Курс складається з 10-ти тем:

§ Навіщо потрібні правила?

§ Не будь байдужим!

§ Що означає бути відповідальним?

§ Я хочу жити в справедливому суспільстві

§ Суперечка інтересів

§ Я обираю чесність!

§ Я маю гідність!

§ Що отримуєш, віддаючи?

§ Де є доброчесність, корупції немає

§ Доброчесність – мій вибір!

Апробація курсу вже розпочалася в 9 пілотних школах різних регіонів країни. 24 вчителя пройшли навчання й ще навесні почали проводити уроки доброчесності в 3–4 класах НУШ.

Наш заклад теж долучився до впровадження в освітньому процесі початкової школи (3-4 класи) курсу «Уроки доброчесності», який має на меті формування в учнів та учениць загальновизнаних етичних цінностей – законослухняності, людяності, відповідальності, справедливості, чесності, гідності, служіння, що є основою доброчесної поведінки.

/Files/images/1_klas/Доброчесність.jpg

ПОЛОЖЕННЯ про встановлення форм морального та матеріального стимулювання якісної та результативної роботи педагогічних працівників Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Самооцінювання 2021


ПОЛОЖЕННЯ ПРО СТИМУЛЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ


Стратегія розвитку

Положення ВСЗЯО

Самооцінювання

Освітнє середовище Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів

Як розробити систему забезпечення якості освіти

wym-1593673907715

/Files/images/foto/nove/падлет дошка.jpg


Плани заходів на 2019-2020 н.р. із запровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Система оцінювання здобувачів освіти. Частина І

Система оцінювання здобувачів освіти. Частина ІІ

Система оцінювання здобувачів освіти. Частина ІІІ


САМООЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ТА ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Частина IV


САМООЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ТА ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Частина V

Кiлькiсть переглядiв: 463

Коментарi