/Files/images/1_klas/33.PNG

/Files/images/1_klas/2024 (4).jpg

/Files/images/1_klas/44.PNG

Голова методичного об’єднання вчителів початкових класів.

Класний керівник 1 класу, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Педагогічне кредо

/Files/images/1_klas/11.PNG

/Files/images/1_klas/Оля.JPG

Класний керівник 4 класу.

Спеціаліст

Педагогічне кредо

/Files/images/1_klas/65.PNG

/Files/images/1_klas/2.PNG

Класний керівник 3 класу.

Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Педагогічне кредо

/Files/images/1_klas/мм.PNG

/Files/images/1_klas/ОС.PNG

Класний керівник 2 класу.

Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель.

Педагогічне кредо

/Files/images/1_klas/00.PNG


/Files/images/1_klas/1111.PNG


Проблема, над якою працює шкільне методичне об’єднання

/Files/images/1_klas/жж.PNG


/Files/images/1_klas/1111.PNG


Нормативно-правова база початкової школи

Положення про методичне об'єднання вчителів початкових класів wym-1612373397790

Закон України "Про освіту" wym-1605130891064

Закон України "Про загальну середню освіту" wym-1605131127669

Постанова від 21 лютого 2018р. №87 "Про затвердження Державного стандарту початкової освіти" wym-1605381809107

Розпорядження Кабінету Міністрів від 14 грудня 2016р. №988-р "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029р. wym-1605382043431

Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019р.) wym-1605382174451

Концепція Нової української школи wym-1605382316680

Щодо тривалості уроку в початковій школі. Лист МОН України від 02.04.2018 №1/9-190 "Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи" wym-1605382511179

Професійний стандарт "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти" wym-1605382687622

Наказ МОН України №268 від 21.03.2018 "Про затвердження типових освітніх та навчальних програм дл 1-2 класів закладів загальної середньої освіти" wym-1605382980765

Типові освітні програми розроблені під керівництвом О.Я.СавченкоР.Б.Шияна. wym-1605383139948

Наказ МОН України від 20.04.2018 №407 "Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня" wym-1605383328711

Типові освітні та навчальні програми дл 2-4 класів закладів загальної середньої освіти wym-1605383450508

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН україни для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою wym-1605383905794

Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти” wym-1660509367066

Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти wym-1660509479458

Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО wym-1660509623872

Свідоцтво Досягнень wym-1660509735632 , wym-1660509783002

Лист МОН від 29.03.2022 № 1/3725-22 “Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного часу” wym-1660509180097

/Files/images/1_klas/1111.PNG


Екскурсія початковою школою

2 КЛАС

/Files/images/1_klas/1 КЛАС.PNG

3 КЛАС
/Files/images/1_klas/2 КЛАС.PNG

4 КЛАС

/Files/images/1_klas/Записати.PNG

1 КЛАС

/Files/images/1_klas/Записати 2.PNG



/Files/images/1_klas/1111.PNG


На допомогу вчителю

Все для вчителя. wym-1605387013278

Самоучка. Навчальні програми для школярів початкових класів wym-1605387141400

Вчи.юа. Вивчаємо математику в інтерактивній формі. wym-1605387543438

Мовний тренажер. Звуко-буквенний аналіз. wym-1605387724797

Математичний тренажер. wym-1605387895734

Добірка матеріалів для організації ранкових зустрічей НУШ wym-1605388029198

14 ідей вправ-руханок для учнів початкової школи. wym-1605388131342

Метаморфози в ім'я геометрії. wym-1605388972884

Палички Кюізенера. Ідеї ігор і вправ. wym-1605389035746

"Шість капелюхів": прийом-гра для розвитку критичного мислення. wym-1605389099423

Цікава хімія. wym-1605389137744

Світ казкового дитинства. Дитячий сайт Казкар. wym-1605389216479

Презентації для дітей. wym-1605389757650

Скажи булінгу "НІ!": 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного. wym-1605391172443

Дитячі пісні. З любов'ю до Дітей. wym-1605391246641


/Files/images/1_klas/1111.PNG


2023-2024 навчальний рік


План роботи МО на 2023-2024 навчальний рік

Методичне об'єднання початкових класів

Made with Padlet

Засідання 4

У березні вчителі початкових класів провели засідання, на якому організували майстер-класи «Інноваційні технології в освітній діяльності».

Кожен мав змогу бути і організатором і учасником, всі отримали масу задоволення та багато корисної інформації.

Стасіна О.В. розповіла про впровадження гейміфікації в навчання. Зазначила, що відмінність гейміфікації від інших форм освітньої діяльності полягає в тому, що кожен учень має право на помилку. Завдяки цьому молодші школярі відчувають себе вільно, вони не бояться несхвалення та покарання за похибки, зникає невпевненість перед неправильними діями, а на зміну приходить рішучість та наполегливість.

Даценко І.Ф. провела практичне заняття «MOBILE LEARNING при вивченні природничо-математичних дисциплін у початковій школі ». Мобільне навчання може використовуватись у поєднанні з традиційним навчанням, а також дистанційним, навчанням за допомогою ІКТ, що у своїй сукупності дають змогу реалізувати змішане навчання. Відмінністю мобільного навчання від інших систем навчання є використання мобільного пристрою як основного засобу навчання і доступу до ресурсів. Навчання може проходити незалежно від місцезнаходження суб’єктів навчання – у класі або поза його межами.

Обговорили питання удосконалення навички усного мовлення: форми роботи, що сприяють розширенню словникового запасу, оволодіння все складнішими граматичними структурами. Адже грамотність школяра, передусім читання і письма, налагоджують зв'язок із зовнішнім світом, впливають на свій внутрішній світ.


Засідання 3

Минув І семестр навчання і прийшов час підводити проміжні підсумки. Вчителі початкових класів обговорили свої надбання, досягнення, перемоги та шукали шляхи усунення недоліків.

Під час «Іспита на майстерність»педагогирозв’язували педагогічні ситуації, які стосувалися новітніх підходів до навчання та змісту освіти.

Паук Т.П. наголосила на важливості постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру педагога, ознайомила присутніх із новинами з тематики курсів, вебінарів для учителів початкових класів на освітніх платформах, на яких цікаво і зручно працювати: це «Всеосвіта», «На урок», «Едера», «Прометеус» та ін. Зазначила, що вебінари – це прямі ефіри зі спікерами, які діляться власними методиками, де можна поставити запитання спікеру в чаті та долучитися до обговорення з іншими учасниками. Вебінари створюються у такий спосіб, аби вчителі змогли взяти для себе багато корисної інформації. А теми формуються відповідно до потреб освітян.

Класні керівники підвели підсумки участі учнів в олімпіадах, конкурсах, змаганнях, що є реалізацією програми "Обдарована молодь". Діти приймали участь у кожному конкурсі, олімпіаді і мають гарні результати, про що свідчать отримані Дипломи різних ступенів.

Даценко І.Ф. підняла питання організації вимушеного дистанційного навчання. Зазначила, що дистанційне навчання сьогодні – один із перспективних напрямів інформатизації навчального процесу, ефективний спосіб отримати нові знання. Дистанційне навчання у початковій школі – це насамперед навчання. Тому процес організації і теорії навчання нікуди не діваються, просто з’являється інший спосіб зв’язку, що сприяє самостійності, формуванню всебічно розвиненої особистості громадянина і патріота, здатного до інновацій.


Засідання 2

«Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня». Ці слова стали темою чергової зустрічі вчителів початкових класів.

Присутні висловили свої думки та озвучили пропозиції щодо створення належних умов для організації навчання та раціонального відпочинку учнів початкових класів.

Класний керівник 1 класу познайомила з процесом адаптації першокласників та наголосила на необхідності забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти. Рекомендувала вчителю 4 класу вже зараз налагодити більш тісний зв'язок з вихователями дитячого садка.

Даценко І.Ф. провела майстер-клас «Ранкові зустрічі». Зауважила, що мета ранкової зустрічі – організований цікавий, спільний початок ще одного щасливого дня, що проживає дитина разом з однолітками та дорослими, для ранкової зустрічі краще підбирати ігри, виграшем яких є гарний настрій, а не шалена перемога окремих учасників. Цікаво і тематично облаштоване місце проведення зустрічі теж впливає на психологічний настрій дитини.

Наступне питання, яке є важливим і нагальним, це навчальні втрати та пошук шляхів їх подолання. Обговорили кроки вчителя для діагностики навчальних втрат учнів, запропонували та розробили власний інструментарій. Внесли свої пропозиції щодо стратегії компенсації навчальних втрат


Засідання 1

Робота методичного об’єднання вчителів початкових класів розпочалася засіданням, яке відбулося 27 серпня. Вчителі зустрілися за круглим столом, щоб обговорити особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2023-2024 навчальному році.

Паук Т.П. звернула увагу присутніх на те, що вчитель має вільний вибір форм організації освітнього процесу, способів навчальної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту освіти. Провела аналіз оновлених навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи, зачитала методичні рекомендації Міністерства Освіти і Науки України. Були обговорені і погодженні календарні плани на перший семестр.

Поденежна О.С. виступила з рекомендаціями щодо проведення першого уроку в початкових класах. Вона зауважила, що Міністерство освіти і науки рекомендує присвятити перший урок у 2023 навчальному році ментальному здоров’ю українців на тему «Ти як? Повертаємось до школи.» Зауважила, що запропоновані рекомендації не повинні використовуватись як усталені норми.

Також присутні ознайомилися з планом роботи МО, обговорили зміст та запропонували затвердити його.



2022-2023 навчальний рік



План роботи МО на 2022-2023 навчальний рік wym-1652714982845

Звіт роботи МО за 2022-2023 навчальний рік wym-1690752580618


Засідання 5

Завершився навчальний 2022--2023 рік. Вчителі початкових класів зібралися, щоб підвести підсумки, поділитися своїми звершеннями, обговорити проблеми та спланувати свою роботу на майбутнє.

Розпочала травневе засідання методичного об’єднання Паук Т.П., яка проаналізувала роботу колективу за навчальний рік, що минув, ознайомивши присутніх із Звітом роботи МО початкових класів за 2022-2023 н.р.

Детально зупинилася на роботі вчителів по самоосвіті. Члени МО вчителів початкових класів протягом року брали активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи.

Учителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів ZOOM, Classroom, Meet.

Ознайомила присутніх з перспективним Планом роботи МО на 2023-2024н.р. В обговоренні прийняли участь всі присутні. Прийнявши до уваги всі пропозиції та рекомендації, запропонували внести їх до змісту документа та затвердили План роботи МО вчителів початкових класів на 2022-2023н.р.

Завершилося засідання обміном педагогічних знахідок колег-педагогів у формі Методичного марафону, відбувся обмін досвідом проробленої роботи за навчальний рік, що минає

Зокрема, зазначили, що учні школи є постійними учасниками міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» та Міжнародного конкурсу «Колосок», різноманітних онлайн-олімпіад та конкурсів. Вони показали гарні результати й отримали дипломи різних ступенів.

Наші вчителі на вірному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.


Засідання 4

Наприкінці березня відбулося чергове засідання вчителів початкових класів, де вчителі обмінювалися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів, визначали шлях його використання.

Зауважили, що вчитель – творець, який повинен стимулювати розвиток дитячих здібностей. Успіх учня і вчителя – в творчості, яку треба розвивати на нетрадиційних уроках.

Обговорювали різнотипні уроки, які використовують в своїй практиці, та які сприяють демонстрації творчого потенціалу учня та педагога. Переконалися, що в нестандартній роботі педагога творчість є найважливішою складовою успіху вчителя і учня.

Про ефективність ранкових зустрічей, які були започатковані з впровадженням НУШ, розповіла Ференець М.В. Зауважила, що це одна з успішних практик, яка допомагає вчителю створити спільноту в класі. Вчить найважливішим якостям, які є необхідними для демократичної культури - вмінню розмовляти і слухати. Сприяє розвитку академічних та соціальних навичок: емпатії, толерантному ставленні один до одного, розуміння позиції інших дітей тощо. Налаштовує дітей і вчителя на позитивний настрій навчального дня.

Марина Володимирівна підготувала розробки ранкових зустрічей та провела майстер-клас.

Даценко І.Ф. запропонувала, вкотре, обговорити питання формування читацької компетентності учнів та про місце книги в житті підростаючого покоління.

Прищепити учням любов до книги, потребу повсякденно читати, засвоювати додаткову інформацію так, щоб вони відчували радість від прочитаного. Ці вимоги, на які наголошував ще В.О.Сухомлинський в свій час, як ніколи гостро постають саме сьогодні.

Ірина Федорівна поділилася власними напрацюваннями у вирішенні питання. Це і добре сплановані уроки, це робота над розвитком оптимального та осмисленого читання, збагачення словникового запасу учнів, розвиток артикуляційного апарату дитини.

Запропонувала переглянути відео з фрагментом уроку, де використовує один з методів критичного мислення – кластер.

Педагоги підняли питання інклюзивної освіти. Розповіли про позитивні результати роботи та наголосили на недоліках, спираючись на власний досвід.

Зауважили, що кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною, повинна бути готовою у будь-який час прийняти кожну дитину, особливо ту, яка потребує підтримки в освітньому процесі. А кожен вчитель має розуміти особливості роботи в інклюзивних класах та вміти застосовувати знання на практиці.

Паук Т.П. ознайомила присутніх із змінами у проведенні ДПА в початковій школі у 2023 році (4 клас).

Учні 4-х класів у 2023 році четвертий рік поспіль звільнені від проходження державної підсумкової атестації (ДПА).

Відповідне рішення закріплене наказом МОН «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2022/2023 навчальному році».


Засідання 3

Чергове засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів розпочалося з перегляду презентації «Вчитель – конструктор сучасного інноваційного простору.» Саме ці слова стали гаслом зустрічі, на якій педагоги обговорювали особистісний підхід, творчий, дослідно-експериментальний характер, стійкість мотивованості своєї роботи в складний військовий час, який поставив вчителів у певні рамки.

Кожен вчитель у своїй діяльності повинен намагатися бути в перших ланках конкурентності, вміти досконало володіти педагогічними, інноваційними новинками, плідно працювати над собою і вміти подавати свої педагогічні досягнення у форматі сучасних конкурентоспроможних вимог.

Даценко І.Ф. познайомила колег з досвідом роботи Оксани Хомич, учительки початкових класів Новопечерської школи. Її навчальні родзинки роботи на уроці на перший погляд прості, але дієві, стануть в пригоді творчим вчителям, які прагнуть досягти позитивних успіхів у навчанні.

Поденежна О.С., яка продовжила надихати вчителів на творчість, познайомила з методикою краш-тесту. Це методика групової взаємодії, що має на меті генерацію ідей на будь-яку тему та аргументоване обговорення їх сильних сторін та зон ризику. Краш-тести навчають взаємодіяти з різними викликами, розвивають самостійність, а також це можливість дати дітям те, чого вони дійсно хочуть: висловлення своїх емоцій (навіть негативних).

Паук Т.П. розпочала свій виступ з хвилинки творчості, познайомивши присутніх з арт-терапевтичною формою роботи – «дудлінг». Дудлінг має на меті політ фантазії, те, що прийнято називати уявою. Це малювання каракулей, несвідоме малювання, це можливість розслабитися, зменшити ритм божевільного життя, а також створити чудові витвори мистецтва. Крім того ця техніка має на меті коригування зорово-моторної координації та допомагає набути впевненості в собі

Надихнула вчителів на творчість, яка може заспокоювати насамперед учнів, батьків. В умовах війни підвищилася стресова ситуація для усіх учасників освітнього процесу і саме зараз зростає роль педагогічного працівника, який повинен надавати і психологічну підтримку всім учасникам освітнього процесу.

Для всіх, хто бажає вдосконалювати свою педагогічну майстерність, виступаючі надавали посилання на відеоматеріали висвітлених питань.


Засідання 2

У жовтні вчителі початкових класів зустрілися, щоб обговорити тему дистанційного навчання, так як це є актуальним у нашому закладі.

Присутні переглянули презентацію «Електронні освітні ресурси для нової української школи». Матеріал містить перелік електронних сайтів, методичних порталів та проєктів, які повинні стати невід’ємною частиною у роботі кожного вчителя. Визначили, що найважливіший сайт для вчителя, незалежно від предмета викладання, є офіційний веб-сайт МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.

Ференець М.В., вчителя 3 класу, запропонувала розглянути питання про «Форми та методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання». З власного досвіду, наводячи приклади та використовуючи ілюстративний матеріал, розповіла, як провести онлайн – Ранкове коло, обійми, щоденні новини, групові вправи.

Із зацікавленням педагоги прослухали головні тези виступу В. Шуляк «Дистанційна освіта у початковій школі: форми і методи організації»

Найбільш цікавою та суперечливою стала дискусія щодо використання на уроках гаджетів та соцмереж. Поденежна О.С. поділилася ідеями використання можливості соцмереж для популяризації програмного матеріалу та активного включення школярів в освітній процес. Після всіх «за» та «проти», впевнилися, що творчий і креативний вчитель зможе з користю для навчання та для задоволення учнів використовувати на уроках електронні пристрої.

В ході бесіди педагоги ділилися своїм досвідом, наробками, цікавинками, успіхами та труднощами дистанційного навчання. В результаті оформили Пам’ятку «Навчаю дистанційно!»

/Files/images/1_klas/яяя.PNG


Засідання 1

Серпнева зустріч вчителів початкових класів відбулася в складний і не визначений час в умовах військового стану. Уряд ухвалив рішення щодо початку навчального 2022-2023 навчального року, який традиційно розпочнеться 1 вересня.

Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації у кожному населеному пункті. Наш Олександрівський ліцей буде працювати на дистанційній формі навчання на основі опитування батьків. Кожен працівник повинен підходити до ситуації з розумінням, аналізувати ризики та бути більш гнучкими, особливо, якщо питання стосується безпеки.

В ході обговорення організації освітнього процессу зазначили: цього навчального року всі класи початкової школи працюють за програмою НУШ, визначили документи, якими слід керуватися в роботі, озвучили сайти, які стануть в нагоді вчителям. Детально опрацювали Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу початкової школи у 2022-2023н.р., в яких чітко прописано всі аспекти навчання.

Вчитель 1 класу, Даценко І.Ф. підняла питання формувального оцінювання та поділитися досвідом використання в своїй роботі інтерактивних інструментів формувального оцінювання.

Погодили План роботи МО вчителів початкових класів на 2022-2023н.р., та схвалили календарні планування вчителів після того, як кожен вчитель познайомив присутніх з власними наробками та плануванням.

Насамкінець голова МО зауважила, що в умовах війни підвищилася стресова ситуація для усіх учасників освітнього процесу і саме зараз зростає роль педагогічного працівника, який часто буде опорою не лише для учнів, а й для батьків.



2021-2022 навчальний рік


План роботи МО на 2021-2022 навчальний рік wym-1631618909921

Звіт роботи МО за 2021-2022 навчальний рік wym-1660506787785


Засідання 5

Завершився навчальний 2021-2022 рік. Вчителі початкових класів підводять підсумки, діляться своїми звершеннями, обговорюють проблеми та планують свою роботу на майбутнє.

Розпочала травневе засідання методичного об’єднання Паук Т.П., яка проаналізувала роботу колективу за навчальний рік, що минув, ознайомивши присутніх із Звітом роботи МО початкових класів за 2021-2022 н.р.

Детально зупинилася на роботі вчителів по самоосвіті. Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Члени МО вчителів початкових класів протягом року брали активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи.

Учителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів ZOOM, Classroom, Meet.

Ознайомила присутніх з перспективним Планом роботи МО на 2022-2023н.р. В обговоренні прийняли участь всі присутні. Прийнявши до уваги всі пропозиції та рекомендації, запропонували внести їх до змісту документа та затвердили План роботи МО вчителів початкових класів на 2022-2023н.р.

Завершилося засідання обміном педагогічних знахідок колег-педагогів у формі Методичного марафону, відбувся обмін досвідом проробленої роботи за навчальний рік, що минає. Обговорювали форми і методи роботи, які сприятимуть розвитку творчої активності педагогів, підвищуватимуть їх теоретичну, методичну, практичну компетентність, удосконалюватимуть освітні процес в умовах звичайного класу.

Також обговорили реалізацію роботи з учнями, які мають підвищену мотивацію до навчання. Зокрема, зазначила, що учні школи є постійними учасниками міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» та Міжнародного конкурсу «Колосок», різноманітних онлайн-олімпіад та конкурсів. Вони показали гарні результати й отримали дипломи різних ступенів. Також педагогами закладу проводиться індивідуальна робота з обдарованими учнями в позаурочний час, на уроках таким школярам пропонуються завдання підвищеної складності.

Це свідчить про те, що наші вчителі на вірному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.


Засідання 4

16 березня вчителі початкових класів організували онлайн-зустріч в рамках чергового засідання методичного обєднання.

Паук Т.П. розпочала онлайн-зустріч вчителів початкових класів з пропозиції змінити заплановані питання і обговорити організацію дистанційного навчання при надзвичайній ситуації військового положення в країні.

Познайомила присутніх з основними вказівками методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки щодо організації дистанційного навчання в школі.

Наголосила на необхідності зменшити навчальне навантаження на учнів, надавати перевагу пошуковим та творчим методам роботи, враховувати, що оцінювання знань має нести позитивний і заохочувальний характер навіть тоді, коли вдається не все.

Присутні обговорили поради від освітнього омбудсмена: тривалість уроку відповідно до санітарного регламенту, обов’язкові 30% часу навчання, передбаченого програмою, організовується в синхронному режимі. Також радилися, як організувати навчання для дітей з ООП, щоб це було комфортно і продуктивно.

Приділили увагу питанню щодо дій як вчителя, так і учнів в разі вмикання сигналу повітряної тривоги.

Сергієнко Л.А. вказала на актуальність питання формування позитивного ставлення до навчання у дітей, які мають проблеми з успішністю. Це є важливим на сьогодні, тому що дистанційне навчання знижує можливість впливу та контролю за навчальним процесом, особливо дітей з девіантною поведінкою.

Це питання обговорювалося не один раз, тому вчителька познайомила колег з «Порадами К. Роджерса для вчителя»

Ці рекомендації відображають вислів Дж.Рескін «Коли поєднуються любов і майстерність, можна сподіватися на шедеври». В ході обговорення вчителі ділилися власним досвідом у вирішенні даного питання.

Даценко І.Ф., яка підняла не менш важливе питання «Роль сім’ї у формуванні рівня соціалізації, достатнього для самоствердження дитини». Нагадала про величезний вплив батьків, родини на формування індивіда як особистості, про перше оточення, яке є середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом матеріальної й емо­ційної підтримки, засобом збереження і передачі культурних цінностей від покоління до покоління є сім’я.

Зазначила, що важливе завдання освітнього закладу, вчителя — допомога бать­кам у виконанні ними функції вихователів, особливо робота з неблагополучними сім'ями, корекція виховної діяльності родин із різним типом сі­мейного благополуччя або дисфункційних, умови життя в яких нега­тивно впливають на розвиток особистості дитини. Колеги обговорили напрямки, власні форми і методи роботи, щоб співдії «діти — батьки — педагоги» сприяли вихованню дітей майбутнього, адже доля будь-якої спільноти, нації, держави в майбутньому залежить від того, якими будуть люди, що населятимуть її. Життєвий досвід не тільки свідчить, а й вчить: не буде дітей – не буде й держави.


Засідання 3

Однією з характерних особливостей сучасного періоду розвитку цивілізації є його стрімка зміна. Людство вступило в новий етап свого розвитку – формується суспільство, в якому інформація й інформаційні процеси стають однією з найважливіших складових життєдіяльності людини та соціуму, що обумовлено зростаючими в ньому процесами глобальної інформатизації та комп'ютеризації різних сфер діяльності суспільства і людини. Для України інформатизація – шлях не лише до європейської інтеграції, але й до економічного добробуту, що визначає освіту його головним каталізатором.

Завдяки сучасним технологіям забезпечується високий ступінь інтерактивності, що має вирішальне значення для навчання. Учні мають можливість поліпшити свої професійні навички, підвищити самооцінку та швидше пристосовуватись у житті. Процес інформатизації освіти досить складний та потребує переосмислення досвіду реалізації новітніх інформаційних технологій, аналізу й оцінки можливостей їх використання в навчальному процесі, що обумовлює необхідність якісно нового рівня вивчення навчальних дисциплін, з метою розвитку у кожного учня стійкого бажання й уміння вчитися, самостійно отримувати знання, творчо підходити до виконання навчальних завдань. Сьогодення можна назвати ерою інформатики та телекомунікацій. Це ера спілкування, трансферу інформації та знань.

Стрімкий розвиток інформаційних технологій в ХХІ сторіччі зробив актуальною проблему модернізації системи освіти.

Тому чергову зустріч педагоги-початківці присвятили знайомству з новітніми інтерактивними технологіями. Для кого новітні застосунки були нові та невідомі, а хто ділився своїм досвідом.

Паук Т.П. познайомила присутніх зі світом гейміфікації, що є ігровим навчанням в неігровому середовищі, є одним з каталізаторів, що впливають на розвиток мобільних технологій та Інтернету, адже на відміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли зі смартфоном в одній руці і планшетом в інший. Назвала головні аспекти та ефективні сторони методики.

Як школу перетворити на гру, познайомила на прикладі американської школи Quest to Learn (Q2L), що відкрилася у 2009 році в Нью-Йорку, яка змогла повністю гейміфікувати процес навчання.

Зазначила, що в Україні суть модернізації найбільше відбилася в Концепції розвитку мобільного (електронного) навчання, яке завдяки такому глобальному явищу, як Інтернет, охоплює широкі шари суспільства та стає найважливішим фактором його розвитку. Спробувала довести ефективність електронного (мобільного) навчання як форми організації освітнього процесу, що за рахунок використання ІКТ може бути реалізована в умовах дистанційного навчання саме через такі риси як гнучкість, мобільність, зручність, рівність, доступність.

Сергієнко Л.А. зазначила, що сучасні діти разюче відрізняються від попередніх поколінь. Це «інформаційно-технологічне» покоління-Z. Вони швидше сприймають інформацію, складніше запам’ятовують, але вміють шукати дані. «Зети» швидко перемикають свою увагу.

Захоплення підлітків ілюстрованими матеріалами спонукають педагогічне середовище до використання коміксів, які завдяки синтезу вербального та візуального спрощують процес запам’ятовування та сприяють формуванню навчальних і життєвих компетентностей.

Педагог впевнена, що комікси активізують освітню діяльність. Їх можна використовувати не тільки на будь-якому уроці та на різних його етапах. Розповіла про шляхи використання коміксів та на прикладі показала методику створення та застосування застосунку.

Даценко І.Ф. ділилася досвідом впровадження в освітній процесМіжнародної онлайн платформи Вчи.юа, де учні 1 – 4 класів вивчають математику в інтерактивній формі. Показала відео заняття з учнями та хвалилася досягненнями – Дипломами своїх учнів.

Основний принцип навчання - «Навчання чрез дію» — діти реалізують в процесі ігрових занять з ЛЕГО-ТАНГРАМ. ПоденежнаО.С. під час практичної діяльності розкрила систему використання цієї поширеної на сьогодні педагогічної системи. Озвучила рекомендації оптимальних способів ефективного навчання учнів з конструктором.

Кожен виступ доповнювався практичними завданнями та інформацією про відповідні застосунки, навчальні сайти та корисні сервіси.


/Files/images/1_klas/засідання 3.PNG


Тиждень початкових класів

План роботи Тижня початкових класів wym-1638909408899

Звіт роботи Тижня початкових класів wym-1638909808657

/Files/images/1_klas/Тпк.PNG


Засідання 2

22 жовтня початківці знову зібралися на педагогічні посиденьки, розбираючи ситуації успіху в освітньому процесі.

Даценко І.Ф. розпочала дискусію щодо педагогічних здібностей вчителя. Після того, як кожен висловив свою думку, вона продовжила свою доповідь і нагадала про професійно необхідні якості: витримка і самовладання, душевна чуйність і почуття гумору, педагогічний такт та любов до своєї професійної праці.

Також озвучила базові компетентності вчителя, що є головним аспектом сучасності.

Висновком обговорення стала творча робота вчителів, які склали асоціативний кущ до слова ВЧИТЕЛЬ, підібравши до кожної літери найкращі якості педагога.

Поденежна О.С. поділилася своїми спостереженнями, враженням та досвідом роботи в Новій українській школі, так як її учні перейшли вже до 4 класу і мають певні результати. Зміни в освіті успішно реалізовуються протягом 4 років і мають позитивні відгуки у дітей та батьків. Навчання стало інтегрованим, коли поєднуються різнобічні знання і вміння. Навчання набуло дослідницького направлення, коли діти самі знаходять рішення проблемі. Використовуються нові технології навчання, які мають на меті граючись навчати. Велике значення приділяється комунікації, розвитку емоційного інтелекту та вміння працювати в команді.

Відмітила, що НУШ працює на засадах особистісно-орієнтованої моделі світу. У рамках цієї моделі школа максимально враховує права обдарованої дитини, її здібності, потреби та інтереси, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму.

Сергієнко Л.А., яка вже не перший рік працює в інклюзивному класі, розповіла про позитивні результати роботи та наголосила на недоліках, спираючись на власний досвід. Зробила порівняння вимог Концепції інклюзивної освіти та реалії сьогодення.

Паук Т.П. коротко нагадала, що треба знати про боулінг та інформувала про порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) .

Під час педагогічного діалогу, вчитель 1 класу Даценко І.Ф., розповіла про перебіг адаптаційного періоду першокласників, розвиток пізнавальної сфери, формування ефективного спілкування в колективі.Зазначила, щоуспішна адаптація дитини багато в чому визначається характером взаємодії школи та сім'ї

/Files/images/1_klas/Записатипппп.PNG


Засідання 1

Серпень зібрав вчителів початкових класів в педагогічне коло, де обговорювали питання модернізації початкової освіти.

Під час бесіди проаналізували основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи: Державний Стандарт початкової освіти, типові освітні програми, модельні навчальні програми. Детально обговорили форму і зміст робочих навчальних планів.

Після вивчення Методичних рекомендацій щодо оцінювання учнів 3-4 класів, прийняли рішення у якому форматі будемо визначати рівень досягнення здобувачів освіти.

Навчальний рік традиційно розпочинає Перший урок, який присвятили річниці незалежності України. Тому колеги ділилися своїми родзинками, які будуть застосовувати під час свята Знань.

Час промайнув швидко, але залишилися питання, які потребують більш детального розгляду. Тому переглянули План роботи МО, редагували та доповнили зміст.

/Files/images/1_klas/СЕРПЕНЬ.jpg


Суспільна доброчесність

Ми хочемо жити в доброчесному суспільстві. Хочемо, аби нас лікували лікарі, які добре й наполегливо вчились. Аби нас захищали непідкупні, професійні та небайдужі правоохоронці. Щоби нас судили судді, які розуміють, що таке – служіння. Наші маршрутки, автобуси, поїзди і просто автівки водили ті, хто не купував права, а старанно вчилися кермувати транспортом.

Усе це – доброчесність. Бо вона пронизує абсолютно всі сфери нашого життя. У доброчесному світі хочеться жити, але його дуже важко будувати.

Академічна доброчесність починається із доброчесної поведінки кожного: учнів, батьків, вчителя, директора. Прийнятий у 2020 році Закон України “Про повну загальну середню освіту” чітко визначає, що кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності (частина 1 статті 43 вказаного Закону).

Чесність, порядність, відповідальність, гідність, служіння – як про це говорити з дітьми початкової школи? Головне правило – бути чесними й показувати свій приклад. А на допомогу ГО “Смарт освіта” за підтримки ChildFund Deutschland створила навчальний курс “Уроки доброчесності” для 3–4 класів.

Це – 10 тем, кожна з яких містить покрокові розробки занять: запитання й ситуації для обговорення, ігри, ретельно дібрані тексти і відео.

Курс складається з 10-ти тем:

§ Навіщо потрібні правила?

§ Не будь байдужим!

§ Що означає бути відповідальним?

§ Я хочу жити в справедливому суспільстві

§ Суперечка інтересів

§ Я обираю чесність!

§ Я маю гідність!

§ Що отримуєш, віддаючи?

§ Де є доброчесність, корупції немає

§ Доброчесність – мій вибір!

Апробація курсу вже розпочалася в 9 пілотних школах різних регіонів країни. 24 вчителя пройшли навчання й ще навесні почали проводити уроки доброчесності в 3–4 класах НУШ.

Наш заклад теж долучився до впровадження в освітньому процесі початкової школи (3-4 класи) курсу «Уроки доброчесності», який має на меті формування в учнів та учениць загальновизнаних етичних цінностей – законослухняності, людяності, відповідальності, справедливості, чесності, гідності, служіння, що є основою доброчесної поведінки.

/Files/images/1_klas/Доброчесність.jpg


Уроки доброчесності

Третьокласники розпочали вивчати курс уроків суспільної доброчесності. На першій зустрічі діти обговорювали поняття «доброчесності», пояснювали важливість доброчесної поведінки для кожної людини і для спільноти людей.

Познайомилися з Інт’Оком, героєм підручника, виготовили Конверт цінностей, де будуть зберігати всі поробки, виготовлені на уроці.

В ході ігрових завдань робили припущення та дізнавалися навіщо потрібні правила, закони, традиції.

/Files/images/1_klas/Урок1.PNG



2020-2021 навчальний рік


Звіт про роботу методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2020-2021 навчальний рік wym-1623222445133


Засідання 5

На останньому засіданні методичного об’єднання, у формі Методичного марафону, відбувся обмін досвідом проробленої роботи за навчальний рік, що минає. В ході засідання обговорювали форми і методи роботи, які сприятимуть розвитку творчої активності педагогів, підвищуватимуть їх теоретичну, методичну, практичну компетентність, удосконалюватимуть освітні процес в умовах звичайного класу.

Педагоги звітували про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах, так як самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації основної мети НУШ — зробити школу комфортною та дружньою для дітей, пристосувати процес навчання до сучасних умов життя.

Присутні проаналізували роботу методичного об’єднання за 2020-2021 навчальний рік та затвердили План роботи МО на наступний навчальний рік.

Долучилася до роботи методичного об’єднання директор школи Глущенко Н.В. Вона відмітила високий рівень вмотивованості учителів на підвищення власного професійного рівня та чітку організацію роботи МО.


Засідання 4

«Природа так про все подбала, що всюди ти знаходиш чому вчитися». Ці слова Леонардо да Вінчі стали гаслом засідання вчителів початкових класів, на якому розглядатися питання екологічної та природничої грамотності молодших школярів.

Екологічні проблеми носять глобальний характер і зачіпають все людство. Тому освіта теж не може стояти осторонь. У Державному Стандарті початкової освіти одна з ключових компетентностей – екологічна грамотність.

Далі коротко охарактеризувала природничу освітню галузь, обов’язкові результати навчання та рекомендації щодо освітнього процесу .Навела приклади урочних та позаурочних форм роботи

Стасіна О.В. пояснила важливість і продуктивність впровадження в освітній процес інтегрованого навчання, органічного поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми. Назвала позитивні фактори організації інтегрованого навчання: міжпредметні зв’язки, формування наступних компетенцій, співнавчання, взаємонавчання. Навела приклади з досвіду, які форми роботи застосовує під час інтеграції формування екологічної компетентності.

Даценко І.Ф. пояснила важливість розвитку мислительних навичок учнів, які необхідні не тільки в навчанні, але й у повсякденному житті. Навела приклади форм і методів роботи, які є пріоритетними педагогічними технологіями в успішному й ефективному формуванні компетентностей молодших школярів та розвитку критичого мислення.

Вчителі познайомилися із сучасним засобом візуалізації мислення учнів –скрайбінгом. Це новітня техніка презентації, коли ми й чуємо і бачимо одне і теж. Дізналися про види скрайбінгу, де використовується, навіщо. Детально обговорили можливості використання даної технології в освітньому процесі.

Також відбувся актуальний діалог між вчителями та корекційними педагогами. Обговорювали проблемні питання інклюзивного навчання.

/Files/images/1_klas/185761973_298247541852040_3624445232062437440_n.jpg


Засідання 3

2020-2021 навчальний рік – Рік математичної освіти в Україні. Вчителі початкових класів теж не залишилися осторонь і за круглим столом обговорили процес вивчення математичної галузі в початковій школі.

Стасіна О.В. детально пояснила суть інтеграції у навчанні молодших школярів, а саме на уроках математики. На прикладі та з власного досвіду розповіла про інтеграцію змісту математики та екології, математики та трудового навчання. Намагалася довести, що зміст інтегрованих уроків сприяють всебічному розвитку здатностей, активізації розумових процесів учнів, спонукують їх до узагальнення знань, які відносяться до різних наук.

Паук Т.П., продовжила знайомити присутніх з педагогічною технологією STEM. Одним з пріорітерів освітнього процесу нашої української школи є формування у випускника вміння застосовувати набуті знання в житті. Тут STEM-освіта і стає в пригоді, адже вона не лише спрямовує увагу на навчання та інноваційні технології, але й активно розвиває творчі здібності та критичне мислення особистості. Ось чому STEM є цінним складником реформи, яка відбувається зараз в освіті України. Доповідач розкрила сутність STEM-освіти, наголосила на перевагах та недоліках.

Сергієнко Л.А. запропонувала обговорити проектну діяльність, яка сприяє всебічному розвитку дитини. Сприяла обговоренню переваг даного методу та відносин «учитель-учень». Наголосила, що учителю варто озброїтися усім арсеналом дослідницьких і пошукових методів. А учням ця технологія дозволяє вчитися на власному досвіді й досвіді своїх товаришів, бачити результат своєї власної праці,дає можливість працювати самостійно.

Протягом засідання не раз зверталися до однієї з продуктивних форм взаємодії вчителя та учнів - педагогіки партнерства, що є пріоритетом вільного розвитку особи, є базовим принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.

/Files/images/1_klas/123.jpg


Звіт методичного об'єднання за І семестр


/Files/images/1_klas/Без названия.jpg

План проведення Тижня початкових класів wym-1608118673180

Звіт про проведення Тижня початкових класів wym-1608118729133

/Files/images/1_klas/20201203_122340.jpg

/Files/images/1_klas/Снимок.jpg


Робота з дітьми, які мають потенціал інтелектуального та креативного розвитку

Головна мета методичної роботи – це не лише розвиток педагогічної майстерності вчителів, а й підвищення результативності навчання, виховання та розвитку учнів.

Важливим завданням в освітній роботі є створення в дитячому колективі комфортного середовища для розвитку особистості. Поступово розкриваючи особливості характеру, здібності кожної дитини, вчителі початкових класів спрямовують роботу на те, щоб кожен учень доповнював один одного, розвивав творчі здібності та інтерес до навчання. Дбаючи про високий рівень знань своїх учнів, вчителі використовують такі форми і методи навчання, які б викликали у дітей цікавість до навчального матеріалу, бажання вчитися, прагнути успіху в опануванні основ наук.

З дітьми, які мають потенціал інтелектуального та креативного розвитку організовано навчання за індивідуальною траєкторією, яка реалізується через індивідуальний навчальний план. Щоб досягнути поставленої мети, педагоги застосовують різноманітні форми і методи індивідуальної роботи, які сприяють розвитку творчих здібностей, уяви, фантазії, потяг до знань, здатність аналізувати, узагальнювати, розвивають прагнення до морального удосконалення, навички колективного пошуку істини, бажання примножити свій інтелектуальний набуток.

Індивідуальна освітня траєкторія учня

2 клас wym-1604159679781

4 клас wym-1604518046245

Результатом роботи з обдарованими дітьми є підсумки шкільної всеукраїнської дистанційної олімпіади «Всеосвіта – осінь 2020»

2 клас

Українська мова – взяли участь 7 учнів

І м. – Попов В.

ІІ м. – Адеркас С.

Математика - взяв участь 1 учень

ІІ м. – Майданик К.

Я досліджую світ - взяв участь 1 учень

ІІ м. – Майданик К.

4 клас

Математика - взяли участь 5 учнів.

І м. - Оникієнко А.

ІІ м. - Олексюк Є.

ІІІ м. - Білозор Х.

Українська мова та література - взяли участь 11 дітей.

І м. - Білозор Х.

ІІ м. - Ішуніна С., Маринко Д.

ІІІ м. - Олексюк Є.

Природознавство - взяли участь 15 дітей.

Ім. - Олексюк Є.

ІІ м. - Оникієнко А., Ішуніна С.

ІІІ м.- Білозор Х., Брагіш О.

Обдаровані діти –майбутній цвіт нації, гордість і честь України, її світовий авторитет. І наше завдання полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, починаючи з їх найменших літ.

/Files/images/1_klas/МО.PNG


Засідання 2

«Мова – це віконця, через які людина бачить світ». Ці слова В.О.Сухомлинського стали гаслом чергового засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів.

На засіданні продовжили роботу над опрацюванням Державного стандарту, розглядали питання щодо планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі. Обговорили забезпечення інтеграції різних рівнів – міжгалузевої та предметної, в ході вивчення курсу «Українська мова».

Сергієнко Л.А. поділилася досвідом впровадження в свою роботу методичної системи «Щоденні 5». Запропонувала детальніше ознайомитися з методикою, яка сприяє формуванню в учнів працювати самостійно, щоб письмо стало задоволенням, а висловлювання своїх думок – звичкою.

Стасіна О.В. надала рекомендації щодо застосування форм і методів роботи, які сприятимуть розвитку мислення учнів, що стане підґрунтям засвоєння нового матеріалу, розуміння предметів, що викладаються за шкільною програмою.

Навела приклади вправ, які можна виконувати як удвох із дитиною, так і в класі на уроці чи з друзями, головне, щоб дитина отримувала задоволення від подібних вправ та не сприймала їх, як додаткові шкільні завдання.

Даценко І.Ф., вчитель 4 класу, в якому організовано інклюзивне навчання, познайомила присутніх з обов’язками асистента, яку відповідальність він несе під час освітнього процесу.

Наголосила, що асистент вчителя – це людина, яка супроводжує учня не лише у навчальному процесі, але й постійно моніторить стан розвитку дитини, рівень засвоєння знань та інформує про це оточення – батьків, педагогів тощо.

Асистент учителя має бути єдиною командою з вчителем: постійно контактувати між собою, обмінюватися інформацією і намагатися знайти ті підходи, які допоможуть дитині засвоїти навчальний матеріал.


Засідання 1

Методичне об’єднання початкових класів розпочало навчальний рік із засідання, на якому обговорювали нормативні документи щодо організації освітнього процесу в початкових класах у 2020-2021 навчальному році.

Паук Т.П. розпочала свій виступ з повідомлення про розвиток Нової Української Школи. Про завдання, які ставить сьогодення перед кожним вчителем та про шляхи реалізації освітнього процесу в сучасних умовах.

Ознайомила присутніх з Методичними рекомендаціями про викладання у початковій школі у 2020-2021 н.р. Звернула увагу присутніх на рекомендації МОН:

- на початку навчального року провести вхідне оцінювання учнів із метою визначення рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та спланувати подальшу роботу;

- підготуватись до роботи в умовах карантинних обмежень та в освітньому процесі використовувати цифрові платформи;

- посилити увагу до роботи з формування навичок самоорганізації і самонавчання.

Забезпечення якості освіти є головною засадою освітньої діяльності закладу, однією з найважливіших умов довіри, мобільності, мотивації учнів, сумісності й привабливості навчання та виховання. А одним з аспектів забезпечення якості освіти є Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. Кожен вчитель має детально опрацювати ці документи та висвітлити Критерії оцінювання на стендах та доступних онлайн-платформах для ознайомлення батькам та учням.

Наступним питанням було про організацію освітнього процесу в 3 класі. В обговоренні приймали участь всі присутні.

Голова МО запропонувала організувати роботу над проєктом «Співпраця ДНЗ та НУШ: педагогіка партнерства», метою якого єреалізація спільних планів, заходів щодо забезпечення наступності між ДНЗ «Малятко» та Олександрівською ЗШ І-ІІІ ступенів.

Ознайомила присутніх із завданнями проєкту та орієнтовним планом реалізації.

В обговоренні прийняли участь всі присутні. Ухвалили пропозицію та намітили першочергові завдання.

/Files/images/1_klas/20201019_125230.jpg


План роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів на 2020-2021 навчальний рік ( wym-1591770360989)


2019-2020 навчальний рік


Звіт про роботу методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2019-2020 навчальний рік (wym-1591770177610)


Засідання 5

Останнє засідання навчального року було присвячено підсумкам роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів «Робота вчителя в творчому режимі – запорука успіху».

Паук Т.П. підвела підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2019 – 2020 навчальний рік. В ході обговорення вирішили роботу над науково-методичною проблемою методичного об’єднання поточного року вважати задовільною.

Звітуючи про підвищення кваліфікації вчителів, довела до відома, що у 2019/2020 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було проатестовано вчителя початкових класів Даценко І.Ф., якій встановлено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст I категорії», та Сергієнко Л.А., яка підтвердила кваліфікаційну категорію «Спеціаліст» та звання «Старший вчитель».

Наголосила, що для активізації творчого потенціалу педагога, для підвищення професійного та методичного рівня сучасного вчителя важливе значення має самоосвіта. Тому всі вчителі – початківці проходять онлайн – курси на платформах: EdEra, ГО «Прометеус», Дитячий фонд Здоров’я через освіту, Національна платформа з цифрової грамотності, є учасниками вебінарів від ГО «За якісну освіту», «На урок», «Всеосвіта», про що свідчать наявні сертифікати.

Сергієнко Л.А., вчитель 4 класу, довела до відома, що згідно Наказу МОН № 463 від 30.03.2020р. звільнено від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової освіти у 2019/2020 навчальному році. Це стало наслідком впровалдення карантину на території України у навчальних закладах та низки інших заходів з потидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19.

Паук Т.П. ознайомила присутніх з перспективним планом роботи методичного об’єднання на 2020-2021 н.р., оголосила для обговорення теми засідань.

Підсумовуючи попередню роботу, наголосила, що потрібно продовжити знаходити нові форми і методи роботи. Більше проводити диспутів, обговорюючи передовий та власний досвід роботи. Враховуючи зміни в освіті, продовжувати детальне опрацювання засад Нової української школи.

В обговоренні даного питання взяли участь всі члени методичного об’єднання.

Вчителі початкових класів організували виставку «Творчі сходинки», під час якої вчителі мали змогу ознайомитися з портфоліо коллег та їхніми напрацюваннями.


Засідання 4

Гаслом чергового засідання МО початкових класів стали слова Дж.Кеннеді «Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, – спитай, що ти можеш зробити для неї». Вчителі обговорювали шляхи формування громадянської компетентності молодших школярів.

Присутні висловили занепокоєннястаном моральної культури школярів сьогодення. Проблеми молоді завжди привертали увагу вихователів, але особливо актуальними вони стали останнім часом. Неозброєним оком видно, що моральна культура сучасної молоді далека від високого рівня. Цинізм, грубощі у спілкуванні з дорослими та ровесниками, жорстокість, нерозуміння високохудожнього мистецтва та навіть небажання його сприймати – усе це, на жаль, притаманне їй.

Питання морального виховання знаходило своє відображення протягом всього існування педагогіки. Тож і метою сучасної школи стає виявлення умов ефективного формування моральної культури школярів.

Сергієнко Л.А. охарактеризувала форми позакласної та позашкільної виховної роботи, що грають особливу цінність у справі морального виховання підлітків. Це такі як: тематичні вечори, вечори запитань і відповідей, конференції, тижні різних предметів, конкурси, олімпіади, фестивалі, гуртки, екскурсії, походи, класні години, читання художньої літератури, тощо. Звернула увагу й на святкування дат народного календаря, яке має місце у моральному вихованні.

Паук Т.П. зауважила, що впливовою сферою виховання є також урок. Навела приклади елементів уроків, які включають завдання та вправи, що викликають почуття гордості за рідну країну, стосуються державності, екологічного виховання, поваги до родини.

Карабілова Л.В. розповіла як вона в ході інтегрованого навчання виховує у другокласників любов до народу, до мови, до історії, до культури. Продемонструвала фото виховних заходів та елементів уроків.

Під час актуального діалогу педагоги розглядали та аналізували педагогічні ситуації спілкування.


І районний фестиваль «Мій особистісно зорієнтований урок».

В лютому було проведено І районний фестиваль «Мій особистісно зорієнтований урок». Гостями заходу були директори, заступники директорів шкіл району, методисти комунальної установи "Олександрійський районний центр із обслуговування закладів освіти Олександрійської районної ради Кіровоградської області та вчителі нашого району.

Початківці взяли активну участь у підготовці та проведенні заходів семінару. Павленко Ю.А. провела відкритий урок з англійської мови з учнями 1 класу. Познайомила присутніх з власними родзинками проведення занять в освітньому середовищі Нової української школи.

Паук Т.П. показала практичні підходи до навчання учнів початкових класів, які сприяють досягненню високих результатів через поєднання пізнавальних можливостей і потреб школяра. Розкрила зміст дослідницької діяльністі, яка є елементом STREAM – освіти – універсальним інструментом для освіти нового покоління.

Сергієнко Л.А. поділилася власним досвідом використання відеофільмів, відеороликів, буктрейлерів, які створює у програмі Movie Maker (Киностудия Windows Live). Використання у навчальному процесі відеоматеріалів значно полегшує розуміння матеріалу, дозволяє наочно і протягом відносно нетривалого часу подати цікаві факти, сприяти розвитку психічних процесів, дає змогу задіяти одночасно декілька каналів сприймання інформації.

/Files/images/1_klas/20200228_112527.jpg


Засідання 3

В 2020 році методичне об’єднання вчителів початкових класів продовжило свою роботу. На засіданні постало питання про здоров`язберігаючі технології, як засіб підвищення ефективності навчального процесу в початковій школі.

Розпочали спілкування незвично – взяли учась у «Ранковому колі», віталися, бажали колегам здійснення захмарних мрій, виконували ритмічні дійства.

Даценко І.Ф. розповіла про уроки-тренінги, які вона застосовує у своїй роботі. Такі уроки проходять енергійно, цікаво і продуктивно. На уроках-тренінгах діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу.

Методичний марафон «Фізкультурно-оздоровчі заходи як засіб формування компетентнісного ставлення до свого здоров’я» пройшов продуктивно і дієво. Вчителі розповідали, пояснювали, показували різні форми і методи проведення динамічних пауз, фізкультхвилинок, руханок, рухливих ігор, які проводяться з метою забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми.

Підсумовуючи роботу засідання, склали Методичні рекомендації «Як зробити урок з основ здоров’я ефективним».


Засідання 2

Питання про системно-діяльнісний підхід як філософію освіти початкової школи, розглядали на другому засіданні МО початкових класів.

Сьогодні велике завдання та виклик для вчителів і керівників освітніх закладів – організувати заняття та навчальний процес так, щоб надати можливість учням здобути необхідні навички та задовольнити їхні освітні потреби. Цьому сприяє застосування інтерактивних технологій. Зокрема - STEM-освіта, технологія “Читання та письмо для розвитку критичного мислення”, кейс – технологія, групові методи роботи та ін. Своїм досвідом їх впровадження ділилися вчителі за круглим столом.

Вчитель 1 класу, Паук Т.П., запропонувала колегам виконати практичні завдання, використовуючи LEGO. Пояснила, що це одна з педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора.

Сергієнко Л.А. вчитель 4 класу, ділилася думками як навчати й учитися на уроці так, щоб успішно вчити всіх дітей не за рахунок домашніх завдань, не за рахунок можливостей сім’ї, без поділу за здібностями, без репетиторів та індивідуальних занять. У наш час необхідно перейти від інформаційно-пояснювального навчання до діяльного, розвивального. Цього можна досягти за умови демократизації методів навчання, руйнування бар’єрів між вчителями та учнями, переходу від типової для традиційного навчання схеми: «почув – запам’ятав – переказав» до такої: «знайшов разом з учителем і товаришами – осмислив – запам’ятав – здатен формулювати свою думку – умію застосувати набуті знання в житті».

В ході засідання вчителі активно обговорювали запропоновані питання, ділилися думками та своїми здобутками.


Звіт про проведення Декади початкових класів

(wym-1591684767345)


План проведення декади початкових класів з 30.09.2019 по 11.10.2019р.

Дата

Захід

Хто проводить

Клас

30.09.19.

Відкритий урок з англійської мови «Моя родина»

Павленко Ю.А.

4

01.10.19.

Відкритий урок з математики «Додаємо і віднімаємо за числовим променем»

Паук Т.П.

1

02.10.19.

Відкритий урок з «Я досліджую світ» «Знаки небезпеки»

Карабілова В.С.

2

03.10.19.

Відкритий урок з «Я досліджую світ» «Дарунки осені.»

Паук Т.П.

1

04.10.19.

Виховний захід. Екологічна гра-квест «Світ в твоїх руках»

Сергієнко Л.А.

4

07.10.19.

Ранкове коло «Коли я виросту»

Карабілова В.С.

2

08.10.19.

Відкритий урок з літературного читання «Казки зарубіжних письменників Я. і В. Грімм «Бременські музиканти»

Даценко І.Ф.

3

09.10.19.

Відкритий урок з української мови «Узагальнюючий урок з розділу «Речення».

Сергієнко Л.А.

4

10.10.19.

Виховний захід «Я люблю свою країну»

Павленко Ю.А.

11.10.19.

Усний журнал «Народні символи України»

Даценко І.Ф.

3

Засідання 1

Концепція Нової української школи з позицій держави, вчителів, учнів та батьків; виклики, що стоять перед початковою школою; чинники якісної початкової освіти; мета і головні компоненти Нової української школи; педагогіка партнерства; нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті Концепції Нової української школи; особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі – саме з такими питаннями за загальним напрямком “Нова українська школа – новий зміст освіти» розпочалася робота методичного об’єднання вчителів початкових класів.

Під час засідання педагоги опрацювали основні тези Державного Стандарту початкової освіти, який передбачає організацію освітнього процесу із застосуванням діяльнісного підходу на інтегровано-предметній основі, вимоги до обов’язкових результатів навчання, компетентності здобувачів початкової освіти, освітні галузі, Базовий навчальний план, Модельні навчальні программами, особливості інклюзивного навчання.

На завершення, вчителі активно долучилися до практичної роботи, результатом якої створили портрет сучасного вчителя.

/Files/images/20191017_092732.jpg



2018-2019 навчальний рік


Засідання 4

25 березня відбулося засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів. Педагоги обговорювали питання розвитку соціальної компетентності молодших школярів. Розробляли та адаптували систему діяльності спрямовану на розвиток потенціалу учнів. Ділилися досвідом та обговорювали стратегії активного навчання, які повинні стати черговим кроком на шляху до змін та розвитку учня як гармонійної особи.

Підвели підсумки проведення районного семінару «Нова українська школи – нові підходи до навчання». Відзначили майстерність та творчість вчителів, які організували виставку власних дидактичних матеріалів «Аукціон творчих ідей».

Паук Т.П., вчитель 4 класу, проінформувала присутніх про хід підготовки учнів до проходження Державної підсумкової атестації.

Батьками було придбано зошити-тренажери по підготовці до іспиту. Вчитель запропонувала додаткові завдання, цікаві творчі вправи, мовознавчі дидактичні ігри.

Випускники початкової школи із завзяттям взялися до роботи: працюють у після урочний час, обговорюючи завдання, що викликали труднощі, працюють у групах, здійснюють взаємоперевірку, виконують завдання вдома.

/Files/images/20190326_104525.jpg


Районний семінар вчителів початкових класів

13 березня в Олександрівській ЗШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів початкових класів «Нова українська школа – нові підходи до навчання».

Колегам було продемонстровано сучасне освітнє середовище в усіх класах початкової школи.

Колектив учителів на чолі з адміністрацією творчо попрацював над втіленням у життя Концептуальних засад реформування середньої освіти, попіклувався про всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості.

Школа охопила навчанням усіх дітей молодшого шкільного віку, і вже другий рік у нас працюють інклюзивні класи.

Учителі у нас умотивовані, виготовили чимало сучасної наочності власноруч для найкращого формування компетентностей, потрібних для успішної самореалізації дитини в суспільстві.

На початку семінару з привітанням виступили директор школи Глущенко Н.В. та завуч з навчально-виховної роботи Кандейкіна М.Ю.

У шкільній бібліотеці для учасників семінару вчителі Руденко О.М. та Романів О.П. провели майстер-клас «Сувенір». Гості створювали на згадку чудові вироби з паперу та кольорової солі.

Великий інтерес викликала практична частина семінару.

Вчитель першого класу Павліщева Валерія Сергіївна провела міні-тренінг – «Урок в коробці». Учасники семінару під керівництвом Валерії Сергіївни виготовили КОРОБКИ, які в процесі роботи наповнювали своїми активностями.

Вчителька провела в цікавій формі знайомство, і наголосила, що подібні питання можна використати зі своїми першачками НУШ. Провела вправу «КНОПОЧКИ МОЗКУ» - педагоги добирали асоціації до малюнків. Нестандартною була вправа «Зірка й телефон». Валерія Сергіївна показала, яким чином вчителі початкових класів можуть ставити мозок в незвичне становище, і таким чином отримувати від дітей емоції, захоплення справою, зацікавленість, бо, народжені діти у цифрову добу, будуть жадібно опановувати нові засоби. Завдяки вправі « З’єднай точки», вчителька вчила не обмежувати дітей РАМКАМИ і стереотипами, не боятися виходити за рамки і досягати вершин. Дуже цікавим був тренінг «Все в твоїх руках», на якому учасники семінару вчилися ставити перед собою мету і завжди її досягати.

Валерія Сергіївна ознайомила колег із безкоштовним он-лайн сервісом для створення інтерактивних пазлів Jigsawplanet та «Розумники».

Учасники семінару дійшли висновку, що учителі не повинні йти попереду, ведучи за собою дітей, не повинні іти позаду, весь час підштовхуючи їх,— він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у навчальному процесі. А щоб вирішувати всі проблеми, необхідно самому досконало володіти тим матеріалом, якого ми навчаємо учнів. Саме тому вчитель не повинен стояти на місці, а має весь час вдосконалюватись.

У 2 класі відбувся урок-пазл з української мови. На уроці діти вирушили в мандрівку «Мовною рікою». Учні поглиблювали свої знання про речення, його ознаки, а допомагав їм Рак-Словоїд. Після кожного завдання прикріплювався пазл, тож діти побували на «Березі очікувань», «Затоці міркувань», у «Місцині Рака-Словоїда». Працюючи в парах учні складали речення – ловили Золоту рибку. Засвоїли правильне написання словникових слів та закріплять їх на «Стіні слів» протягом місяця. Свої враження від уроку діти записали у «Щоденнику вражень», а Маринко Діана зачитала самостійно створене речення у «Кріслі автора».

Всі пазли в кінці уроку склалися в чудову картину мальовничої природи рідного села. На згадку про чудовий урок-мандрівку вчитель ДаценкоІ.Ф. та асистент вчителя Вязовска Д.В. подарували дітлахам розмальовки із зображенням героя уроку Рака.

Мандрівка «Мовною рікою» була емоційною та пізнавальною.

У третьокласників побував Чарівник, який допоміг їм здійснити незвичайну гру-подорож «Калейдоскоп професій». Школярі подорожуючи, поглибили знання про різні професії. Їм допомагали в цьому різні герої: Чарівник, Незнайко, Гриць та допитлива Ворона.

Діти побували на зупинках «Знаряддя праці», «Докажи словечко», «Хвилинка-цікавинка», «Професії відомих людей», «Відгадай ребуси». Вони з великим задоволенням переглядали відео і відгадували загадки. З ентузіазмом грали в ігри «Хто так каже», «Хто швидше» та підтримували капітанів під час батлу «Най…» Допомагали допитливій Вороні прочитати професії і доводили Незнайку, що лише наполегливість, старанність допоможе здійсненню мрій у виборі професії. Закінчилося свято створенням колажу «Наш клас у майбутньому».

Цікаві та інтерактивні ігри допомогли дітям зрозуміти, що учень – це теж професія для них. Це основа основ. Це те, без чого не буде в майбутньому жодної професії.

Практичне заняття в 4 класі «Таємниці дерев» проходило у вигляді експедиції до лісу. Юні натуралісти не лише милувалися лісовою красою, а досліджували лісові знахідки, проводили досліди, занотовували та замальовували нове для себе. Результати їхньої роботи стали оформленням лепбука.

З паном Лісовиком учні повторили Правила поведінки в лісі, дідусь Ау нагадав, які вироби і продукти виготовляють з деревини. Потім разом досліджували кору дерев і складали нотатки до кишеньок лепбука. Разом з Капітошкою діти провели дослід і впевнилися, що деревина легша за воду.

Наприкінці заняття бабуся Травниця розповіла про цілющі властивості липи та пригостила запашним чаєм, побажавши міцного здоров’я.

Заняття було наповнене різними цікавинками, руханками та фізкультхвилинками.

Натхнені своєю працею, школярі показували своїм друзям власноруч створений лепбук «Таємниці дерев».

Гості надовго запам’ятають зустріч з колегами в Олександрівській школі.

/Files/images/viber image 2019-03-14 , 20.02.57.jpg /Files/images/viber image 2019-03-14 , 20.27.54.jpg/Files/images/viber image 2019-03-14 , 20.22.36.jpg/Files/images/viber image 2019-03-14 , 20.27.25.jpg/Files/images/viber image 2019-03-14 , 20.26.17.jpg


Адаптація дітей - першокласників до навчання в школі

wym-1548240643824


Засідання 3

На черговому засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, педагоги обговорювали питання корекційних технологій, методик та методів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

Паук Т.П., вчитель 4 класу, де навчається учень на інклюзивній формі навчання, коротко проаналізувала свою роботу. Розповіла як організовує та проводить навчальний процес, щоб не залишити поза увагою учня з особливими освітніми потребами, які форми і методи застосовує в роботі. Детально охарактеризувала корекційні технології та їхню дієвість. Запропонувала колегам використовувати казкотерапію, мнемотехніку, створення ситуації успіху.

Питання мовленнєвого розвитку та порушення мовлення у дітей розкрила вчитель 2 класу, Даценко І.Ф., яка теж навчає дітей з особливими освітніми потребами. Наголосила, що однією з найважливіших умов навчання дитини в школі є добре розвинена повноцінна мова та мовлення, та на жаль, у дітей молодшого шкільного віку вади мовлення спостерігаються дуже часто. Пояснила, які поширені проблеми мають ці діти з порушення читання та письма, надала рекомендації, щодо їх пізнавального розвитку.

Вчитель корекційно-розвиткових занять, Павліщева В.С., дала поради для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми з особливими потребами.

Сергієнко Л.А., завідувач шкільною бібліотекою, підготувала виставку літератури по даній темі.

/Files/images/IMG_20180103_090724.jpg


Засідання 2

29 жовтня 2018 року відбулося засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів. Педагоги обговорювали питання про впровадження Концепції Нової української школи та, відповідно, використання новітніх технологій.

Паук Т.П. дала коротку характеристику розвитку початкової освіти у контексті реформування загальної середньої освіти, описала, якою повинна бути сучасна школа, з оновленим змістом навчання та формами роботи. Наголосила, що пріоритетом навчальної виховної роботи є розвиток ключових компетентностей учня, та створення моделі особистості - «Я - громадянин України».

Сергієнко Л.А. поділилася власним досвідом використання інноваційних технологій у своїй роботі. Її виступ супроводжувався відео сюжетами елементів уроків.

Шевцова Н.В., вчитель 1 класу, розповіла про впровадження в дію реформи Нової української школи. Провела з колегами практичні заняття з геобордом, та вправи з конструктором – лего «Шість цеглинок». Вчителі побували в ролі першокласників.

/Files/images/IMG_20170328_092438.jpg


Звіт декади початкових класів

В рамках декади вчителів початкових класів з 8 по 19 жовтня були проведені відкриті уроки та виховні заходи.

16 жовтня у 4 клас пройшов урок з математики, який був побудований інтегровано з предметом природознавство.

Діти читали і записували числа в межах 20000, письмово розв’язували приклади на додавання та працювали над задачею. Все це відбувалося в ході уявної космічної подорожі Сонячною системою. Учні розповідали цікавинки про планети, пригадали, що вивчали на уроках природознавства та виконували математичні завдання , працюючи в групах, в парах. Урок був оснащений ілюстративним матеріалом, дидактичними картками, презентацією.

Після підведення підсумків, оцінили себе самостійно, підрахувавши власні бали.

Цікаво і змістовно пройшов урок у 3 класі з літературного читання по темі «Сила уяви. Ірина Жиленко «Вечір гномів» 18 жовтня.

Урок розпочався девізом «Уважність, старанність, праця – шлях до знань». Весь урок діти були активними, творчими, наполегливими. Вони працювали над скоромовкою та чистомовкою про гномів, працювали над тестами. Переглянули відео з якого дізналися про чудову письменницю І. Жиленко та ілюстроване представлення вірша «Вечір гномів». Гарно попрацювало довідкове бюро. Вони чітко пояснили значення слів: конфетті, шастають ( Пазинич Д., Коханова Л.)

Гостями на уроці були гномики «Научайко», «Читайко», «Веселик», «Закріпійко», які приносили цікаві завдання і допомагали їх виконувати. Учні грали в ігри «Передбачення», «Лице в лице», «Знайди риму», «Хто швидше», працювали в парах, групах. Малювали гномів, шукали рими, складали вірші, пригадували казки де зустрічаються гноми, співали пісеньку про гномів.

У 2 класі 11 жовтня відбувся відкритий урок з природознавства на тему : «Вітер. Погода та її складові».

Дітям були продемонстровані досліди, відео та презентація. Учні працювали в парах, слухали казку, яку придумала Ліза Олексюк, про вітер, який із бешкетника перетворився на помічника .

З повідомленнями про різні види вітру виступили В.Сердешний та Д.Жежеря.

18 жовтня у першокласників пройшов урок з української мови «Звук е. Буква Ее». Учні ознайомилися з буквою Ее, її звуковим значенням, продовжували вправляння у читанні буквосполучень з вивченими буквами; вдосконалювали навички звукового аналізу слів; розвивали зв’язне мовлення.

На уроці була використана гра «Група слів». На картках надруковані слова ( у вигляді малюнків), які необхідно використати при побудові зв’язного тексту

Наприклад: ―хлопчик, дерево, олівець, ведмідь, озеро.

Під час сприймання та усвідомлення нового матеріалу були використані такі прийоми роботи, як ознайомлення з буквою е, аналіз букви та друкування в зошиті.

Під час узагальнення, систематизації та закріплення вивченого матеріалу було проведено:

-гру «Впіймай звук»;

- робота в групах (робота за картками). Визначення місця знаходження вивченого звука в слові;

- методика «Шість цеглинок». Складання речень (за схемами)

- робота над скоромовкою;

- хвилинка розмальовки «Буква Е в кольорі»

Протягом декади, виховні заходи були наповнені яскравим дійством, змістовністю, оформлення місця проведення відповідало тематиці заходу.

В третьокласників відбулася подорож до світу маленьких казок В.Сухомлинського «Людина починається з добра».

Учні 7 класу Соколенко С. та Кальга О. підготували цікаву розповідь про життєвий і творчий шлях великого педагога.

Третьокласники відгадували загадки, у яких відгадками були головні герої творів В.Сухомлинського. Переглянули відео з казками «Як здивувався Мурко», Зайчик і горобчик». Коваль Ксенія підготувала твори письменника « Образливі слова», «Чому мама так хвалить» і зачитала їх. Діти показали сценку за твором Сухомлинського «Сьома дочка». Подорожуючи по казках школярі усвідомили правила: «Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай слабким і товаришу в біді», «Поважай і шануй батька й матір», «Усі блага і радощі життя створюються працею», «Люби рідний край і все, тебе оточує».

В кінці подорожі школярі читали вірші про великого педагога та ілюстрували його твори.

Учні переконалися, що людина починається з добра. Добро – найголовніша риса характеру кожної людини. Твори В. Сухомлинського вчать бути щирими, добрими, справедливими ввічливими, також любити і шанувати батьків, свій край.

В 2 класі відбувся конкурс юних мовознавців «Рости, розвивайся , наша мово!».

Дві команди, «Синіх» та «Жовтих», змагалися у складанні слів із поданих букв, розсипаних приказок, в інсценізації мовознавчих казок. Команда «Синіх» на чолі з капітаном , Є.Олексюк, перемогла команду «Жовтих», яку очолювала Х.Білозор.

Найбільше позитивних емоцій діти отримали під час інсценізації казок.

Тож і настрій підняли, і навичок роботи в команді здобули.

Відповідно до плану відзначення 100-річчя з дня народження видатного педагога сучасності Василя Олександровича Сухомлинського, у школі відбувся ранок «Людина починається з добра» для учнів 1 класу, підготований учнівським колективом 4 класу.

У ході ранку учні познайомилися з життєвим шляхом видатного педагога, подивилися відео презентацію та переглянули інсценізацію казок Сухомлинського, які вчили дітей бути добрими, справедливими, чесними.

Підготовлені учні зачитували історичні факти з життя Василя Олександровича, доповнюючи свій виступ фото повідомленнями. Була запропонована до перегляду відео презентація з кадрам роботи вчителя в Павлиській школі.

Книжкова виставка познайомила першокласників із збірками казкаря. Діти переглянули книжечки, намагалися прочитати уривки оповідань.

Завершився ранок інсценізацією казок «Ледача подушка», «Мишка і Лисичка», «Заєць і морква».

/Files/images/WP_20181017_003.jpg

/Files/images/IMG_20181012_124817.jpg

/Files/images/IMG_20181022_103152.jpg

/Files/images/44764808_330181394450888_3076762279904018432_n.jpg


Засідання 1

Робота методичного об’єднання вчителів початкових класів розпочалася засіданням, яке відбулося 27 серпня. Вчителі зустрілися за круглим столом, щоб обговорити особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році.

Голова методоб’єднання, Паук Т.П., ознайомила присутніх з інструктивно-методичними рекомендаціями на 2018-2019 н.р. Нагадала, якими нормативними документами, що регламентують функціонування початкової школи, слід керуватися у своїй роботі.

Шевцова Н.В. розповіла про особливості організації освітнього процесу в 1 класі. Запропонувала опрацювати Державний стандарт початкової освіти (затверджений 21.02.2018р.), який застосовується лише для першокласників.

Сергієнко Л.А. провела огляд підручників та навчально-методичної літератури, які є в наявності в шкільній бібліотеці та запропонувала використовувати ресурси інтернету.

В обговоренні плану роботи методоб’єднання прийняли участь всі вчителі-початківці, та запропонували затвердити його. Ухвалили опрацювати відповідні нормативні документи.

/Files/images/IMG_20180912_132338.jpg



План роботи МО на 2018-2019 навчальний рік



Звіт роботи МО за 2017-2018 навчальний рік

Кiлькiсть переглядiв: 680

Коментарi