2023-2024 навчальний рік

План роботи на 2023-2024 н.р.

Звіт за І семестр МО вчителів інклюзивного навчання дітей з ООП 2023 – 2024 н. р.


Звіт за І семестр МО вчителів інклюзивного навчання дітей з ООП 2021 – 2022 н. р.

Інклюзивне навчання дає можливість дітям з особливими освітніми потребами отримати статус повноцінного школяра, батькам - змогу відчувати сторонню турботу про дитину, це - вольові зусилля як дитини, так і батьків у подоланні проблем розвитку, це - надія на краще, а значить і бажання діяти у напрямку вирішення означених проблем.

З вересня 2020 року було організовано інклюзивне навчання для 16 учнів. Інклюзивним навчанням охоплено 8 класів. В школі введено 7 ставок «асистента –вчителя» . Роботу інклюзивних класів організовано за нормативно-правовими документами, які є чинними у даній освітній галузі.

На засіданнях методичного об’єднання розглядалося багато питань, зокрема, опрацювання нормативної бази, методичних рекомендацій з питань інклюзивного навчання, ведення ділової документації, роль асистента вчителя щодо здійснення адаптації та модифікацій освітнього процесу.

Члени МО інклюзивного навчання) приймали активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, де розглядалися важливі питання впровадження інклюзивного навчання в ЗЗСО.

З учнями інклюзивних класів працюють спеціалісти: вчителі - дефектологи, вчителі - логопеди, практичні психологи.

Було проведено засідання КППС на якому було складено та погоджено ІПР для дітей з ООП.

Аналіз проведеної роботи свідчить, що науково-методична робота здійснювалася цілеспрямовано і була направлена на запровадження в практику нових освітніх технологій для роботи з дітьми з ООП.


Засідання №1 ШМО вчителів інклюзивного навчання дітей з ООП

План роботи ШМО вчителів інклюзивного навчання дітей з ООП на 2021 - 2022 н.р.

Педагоги корекційно -розвиткових занять закладу освіти

Нощенко Катерина МихайлівнаКУ "ІРЦ" Попельнавстівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, директорРозвиток пізнавальної сфери молодших школярів
Коханова Ірина ВолодимирівнаКУ "ІРЦ" Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, практичний психологРозвиток та корекція емоційно - вольової сфери підлітків
Овчаренко Олена ВолодимирівнаКУ "ІРЦ" Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, логопедПодолання логопедичних проблем у дітей молодшого шкільного віку
Вязовська Дарина ВолодимирівнаОлександрівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Олександрійського району Кіровоградської області, асистент вчителяПідвищення якості навчання дітей з ООП

/Files/images/1_klas/pic.gif


Блог "Дитина з майбутнім"

Засідання МО

/Files/images/foto_nove/146144906_196647195527047_236209352580921113_n.jpg

/Files/images/foto_nove/146475589_928729761266146_2452945626798026316_n.jpg



Звіт МО за І семестр


Література

Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання

Психологічний супровід інклюзивної освіти


Ресурсна кімната

/Files/images/foto_nove/145887558_2208726522590604_8318966938062822985_n.jpg

/Files/images/foto_nove/146414936_1348202515539254_8684979077593012689_n.jpg

/Files/images/foto_nove/146459256_716083752388968_4175801284405045264_n.jpg


Як говорити з дітьми про інклюзію?

/Files/images/rzn_kartinki/Uryad-dozvolyv-kupyty-korektsijne-obladnannya-za-nevykorystanu-inklyuzyvnu-subventsiyu.jpg


/Files/images/nush-infografika-konsilium-upd-05-scaled-1-1446x2048 (1).jpg

/Files/images/nush-infografika-konsilium-upd-04-scaled-1-1446x2048.jpg

/Files/images/Komanda-psyhologo-pedagogichnogo-suprovodu-v-shkoli-1-scaled-1-1450x2048 (1).jpg



КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИТКОВІ ЗАНЯТТЯ



ОБОВ'ЯЗКИ ВЧИТЕЛЯ ТА ЙОГО АСИСТЕНТА

ПЛАН РОБОТИ МО НА 2020-2021 н.р.


ПЛАН РОБОТИ МО НА 2019-2020 н.р.

СТВОРЕННЯ ЯКІСНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА Є ПРІОРИТЕТОМ НУШ, - ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ПАВЛО ХОБЗЕЙ


Формуємо природознавчу компетентність

06.05.2019 року в 2 інклюзивному класі відбувся урок з природознавства на тему: «Тварини лісу, луків та водойм улітку».

Учні закріплювали свої знання про різноманітний світ тварин лісу, луків та прісних водойм. Діти розподілилися на три дослідницько - пошукові групи: «Ліс», «Луки», «Водойми». Впродовж деякого часу школярі спостерігали, вивчали та досліджували життя тварин,збирали цікавинки про них. Сьогодні поділилися з однокласниками результатами дослідницько – пошукової роботи.

Участь у виступі групи «Ліс» взяли дітки, що навчаються на інклюзивній формі. Вони отримали картки – опори, готувалися до виступу за допомогою асистента вчителя ВязовськоїД.В.,а потім розфарбовували вовка та їжачка , про яких розповідали.

Цікаві факти знайшли про мешканців лук С.Ішуніна та Д.Маринко.

Група «Водойми» теж попрацювала завзято. Найбільше вразило дітей повідомлення про хохулю звичайну, що підготував Д.Жежеря.

Ось так другокласники навчалися працювати в групах та поглиблювали свої уявлення про особливості життя тварин влітку.



План декади вчителів інклюзивного навчання

з 28.01.2019р. по 08.02.2019р


ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ДЕКАДИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

З 28.01.2019 по 08.02.2019р. була проведена декада інклюзивного навчання. Протягом цього часу були проведені різні заходи вчителями школи .

28.01.2019р. в Олександрівській ЗШ I-IIІ cтупенів пройшло відкрите корекційно- розвиткове заняття «Розвиток мовлення» з учнем 11-го класу, який навчається на інклюзивній формі навчання на тему «Програмування немовних і мовних дій, визначення послідовності в просторі, часі, послідовності мовних одиниць.

Павліщева В.С. проводила вправи на розвиток логічного та абстрактного мислення, мовлення, уміння конструювати речення.

Валерія Сергіївна розвивала в учня навички внутрішнього промовляння й здатності аналізувати і відтворювати короткий текст, фрагмент вірша. На занятті вивчили скоромовку. Педагог використала інформаційно-комунікаційні технології.

28 січня був проведений урок з математики на тему «Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразу на сумісні дії». Метою уроку було дати поняття палетки, правила користування нею, формування вміння визначати площу плоскої фігури та вдосконалювати обчислювальні навички.

Форми роботи на уроці були підібрані так, щоб забезпечити засвоєння матеріалу учнем з особливими освітніми потребами на відповідному рівні. Вчитель використовувала індивідуальні картки, наочний матеріал, картки – тренажери, підручник. Застосовувала індивідуальний, диференційований та особистісно-орієнтовний підхід як до учня з особливими освітніми потребами, так і до всіх учнів класу.

Під час усних обчислень учень працював біля дошки, повторюючи послідовність чисел в межах 100.

При вивченні нового матеріалу, робота в парах сприяла реалізації поставлених задач. Ознайомлюючись з палеткою, та виконуючи практичні завдання на визначення площі разом з однокласниками, учень проявив активність, вміння приймати участь у діалозі, працювати на умовах рівних партнерських відносин.

Під час роботи учнів з визначення площі фігур, хлопець виконував індивідуальне завдання на картці. Він креслив геометричні фігури заданих розмірів та визначав довжину і ширину чотирикутників.

Наступним завданням була самостійна робота (обчислення прикладів на сумісні дії). В цей час вчитель працювала з учнем індивідуально, опрацьовуючи розв’язок задачі.

Робота з підручником полягала у розв’язуванні прикладів, вчитель надавала допомогу в разі потреби.

На завершення уроку учень працював на картках, виконуючи завдання на розвиток мислення та пам’яті.

Під час узагальнення вчитель залучала учня до підведення підсумків.

Урок забезпечив всім учням просування в засвоєнні нових знань.

29.01.2019р. в Олександрівській ЗШ I-IIІ cтупенів пройшло відкрите корекційно- розвиткове заняття «Корекція розвитку» з учнем 2-го класу , який навчається на інклюзивній формі навчання. Темою корекційно-розвиткового заняття було : «Розвиток уміння класифікувати предмети(знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

Павліщева В.С. проводила вправи на удосконалення артикулярного апарату , вміння виділяти об’єкти на підставі співставлення його з іншими, вміння визначати відмінні ознаки порівнюваних предметів; уміння конструювати; сприяти розвитку рухової пам’яті, формувати позитивну навчальну мотивацію; логічного, абстрактного мислення, уваги, мовлення, творчості; дрібної моторики рук.

В ході заняття було використано такі види роботи: мовленнєва розминка, дидактична вправа «Добери зображення» (розвиток вміння виділяти об’єкти на підставі співставлення його з іншими), дидактична вправа «Класифікація предметів» (розвиток здатності мислення до узагальнення і класифікації), гра «Шнурівка» (учень засвоював навички збирання фігурок за кольором, класифікував предмети за спільними ознаками; розвивав дрібну моторику, координації рухів, виконував «Шнурівку» за зразком; вправа з кінетичним піском (виконання виробу за зразком, орієнтування у просторі).

30.01.2019р. в Олександрівській ЗШ I-IIІ cтупенів пройшло відкрите корекційно- розвиткове заняття «Корекція розвитку» з учнем 4-го класу, який навчається на інклюзивній формі навчання. Темою корекційно-розвиткового заняття було «Відтворення споруди відповідно до зразка. Вміння визначати склад конструктивних деталей , особливості їх форми, розміру й розташування».

Павліщева В.С. проводила вправи на розвиток логічного, абстрактного мислення, уваги, мовлення, творчості, уміння конструювати, дрібної моторики рук, просторового сприйняття.

В ході заняття було використано такі види роботи: мовленнєва розминка, ігрова вправа «Орієнтуємося у просторі» (на розвиток навичок орієнтування у просторі та засвоєння просторових понять), гра «Шнурівка» (учень засвоював навички вдягання; розвивав дрібну моторику, координації рухів, виконував шнурівку за зразком), вправа з кінетичним піском (виконання виробу за зразком, орієнтування у просторі).

31.01.2019 року в 2 інклюзивному класі відбувся урок з літературного читання «Ніжність і турботливість у змалюванні краси природи рідного краю. Л.Забашта «Берізонька».

Мета:

-формування предметних компетентностей : продовжити ознайомлення учнів із творами Л.Забашти, формувати вміння виразно читати вірш, виховувати любов до природи;

-формування ключових компетентностей: формувати вміння контролювати і оцінювати результати своєї діяльності, формувати вміння працювати в парі, сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури.

Під час уроку вчитель використовував прийоми критичного мислення. Завдання були підібрані диференційовано. Наприклад, всі учні ставили запитання до слів «снігурі, ялинка», учні інклюзивної форми навчання повторювали букви за картками – опорами , працювали з таблицями складів.

Під час гри «Наздожени речення» клас працював у парах, діти з ООП - з асистентом читали слова та склади з вивченим буквами за методикою Зайцева та виконували завдання, які були виведені на екран комп’ ютерного планшета.

Під час стратегії «Асоціативний кущ » використовувалася маркерна дошка. Всі учні класу були активними і називали, що вони уявляють, коли чують слово «берізка». Розвиваючи мовлення , діти працювали в групах і добирали слова, якими можна описати берізку, добирали рими та складали загадку про берізку. Учні інклюзивної форми навчання удосконалювали навички читання з асистентом за буквариком В.Федієнка.

На етапі консолідації другокласники колективно створили діаграму Венна, порівнявши твір, що вивчали попереднього уроку, та сьогодні.

Домашнє завдання, яке отримали учні, було також різного рівня складності.

1 лютого в 2 інклюзивному класі відбувся відкритий урок «Роль дієслів у мовленні. Слова подяки». Під час уроку вчитель уроку вчитель використовував різнорівневі завдання. Так учні з ООП з допомогою асистента В.С.Павліщевої повторювали вивчені букви на алфавітному килимку , прописували слова та склади за своїми ІПР з опорою на картку «Алфавіт». Під час перегляду презентації «Дієслово» завдання, виведені на екран, усно виконували всі учні класу. Під час роботи над творчим завданням всього класу в парах на картках двоє учнів з ООП виконували списування речень із словами подяки, третій – розфарбовував вивчену букву у прописах на картці, підготовленій асистентом.

Завдання додому діти отримали різного рівня складності.

Для концентрації уваги учнів з ООП під час уроку був використаний калейдоскоп, для полегшення сприймання матеріалу - комп ‘ютерний планшет, маркерна дошка, для створення ігрової ситуації - м‘які іграшки .

01.02.2019 року у рамках тижня інклюзивного навчання в 2 класі відбулося свято «Козацькому роду нема переводу».

Мета заходу: формування інформаційних та соціальних компетентностей, виховання патріотів України. Під час підготовки були залучені всі діти. Вони намалювали родовідне дерево, підготували розповіді про найріднішу людину. Один хлопчик, що живе з татом, бабусею та дідусем і навчається на інклюзивній формі , з допомогою асистента В.С.Павліщевої вивчив напам ‘ять вірш «Бабаця спить», якого декламував однокласникам. Дитина дуже хвилювалася, тому друзі підтримали його аплодисментами. А.Ніколенко принесла бабусині та прабабусині вишивки, Д.Маринко - фотографії прабабусі,яка була медсестрою і захищала наш край під час 2 світової війни, Н.Ковблюк розповіла про колискові , які чула від своїх трьох сестричок та матусі.

Захід закінчився прослуховуванням пісні «Бабусина вишиванка».

05.02.19 у 2 класі було проведено урок з англійської мови на тему: «Частини тіла». Метою уроку було вивчити з учнями частини тіла, розвити навички говоріння інгоземною мовою, виховувати любов до англійської мови. Мета уроку була реалзована, завдання дібрані доцільно, з логічним, розвивальним та виховуючим у дітей інтересом . Для дітей з особливими освітніми потребами було розроблено та використано на уроці індивідуальні картки, дітей залучено до гри, використано корекційно – розвивальні вправи «Склади ляльку та розфарбуй».

5 лютого в інклюзивному 11 класі було проведено відкритий урок з геометрії «Об’єм піраміди». Метою уроку було домогтися засвоєння формули для обчислення об’єму піраміди, та формувати вміння розв’язувати задачі використовуючи формулу. Зацікавити в набутих знаннях, що можуть знадобитися в житті. Урок був незвичайний, він містив випереджувані завдання підготувати повідомлення « Піраміди в житті людини». Готуючи повідомлення учні провели дослідження і довели, що піраміда є унікальною геометричною фігурою. Учнем з особливими освітніми потребами було проведено ряд дослідів і доведено, що навіть молоко у пакеті у вигляді пірамідки прокисає набагато швидше ніж у пакеті формою прямокутного паралелепіпеда. Для правильності досліду експеримент було проведено декілька разів і відповідь отримувалася таж сама. Урок був змістовним, повчальним та насичений міжпредметними зв’язками.

05 лютого 2019 року в 11-му інклюзивному класі був проведений урок історії України з теми « Культура в середині 1960х – у першій половині 1980 –х років». Урок розпочався з фронтального опитування повторення термінів з даної теми, які є в програмі ЗНО. Далі розглядалась нова тема з розглядом ілюстрацій картин, скульптур, портретів видатних діячів культури, уривків з творів поетів. Потім учні виконували тестові завдання з вибором однієї відповіді, а учень, що знаходиться на інклюзивному навчанні, отримав карточку для виконання індивідуального творчого завдання

6 лютого під час декади інклюзивного навчання в 11 класі було проведено урок з інформатики на тему «Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі МS Асссess». Під час актуалізації знань з учнями було проведено вправу «Мозковий штурм», а для учня з особливими потребами було підготовлено опитувальні картки з вправою на відповідність. Пояснюючи нову тему вчитель розповіла про нові поняття та навчала створенню нової бази даних в програмі середовищі МS Асссess. На закріплення учні створювали бази даних в середовищі МS Асссess та виконували інтерактивну вправу "Елементи робочого вікна МS Асссess ».

4 лютого під час декади інклюзивного навчання в 11 класі з інклюзивною освітою Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів вчитель англійської мови Сосновська Н.В. провела відкритий урок з англійської мови на тему: «Англомовний світ. США»

Шостого лютого в 11 класі з інклюзивною освітою Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів вчитель української мови та літератури Осика А.Ф. провела відкритий урок з української мови за темою «Пряма і непряма мова, її призначення і граматично смислові особливості». Під час уроку для повторення вивченого про складне речення учні виховували тестові завдання різного рівня.

Учень з особливими освітніми потребам виконував полегшений варіант завдання, зачитував план до запропонованого тексту, тоді як інші пояснювали вивчений матеріал; будував схеми для речень з прямою мовою в речення з непрямою мовою. Для домашнього завдання вчитель підготувала вправи різної складності.

7 лютого вчитель Щербина Н.В. провела корекційне заняття з ученицею 2 класу з розвитку мовлення на тему «Парасоціальне спілкування з медіаперсонажем. Емоційний аспект: емоційні стани героїв. Гострі, напружені та негативні емоційні стани. Україномовний мультфільм: «Чого в лісі не буває».

Метою заняття було звернути увагу на вираження різних емоційних станів, проспостерігати за героями мультфільму та порівняти їх поведінку; розвивати культуру мовлення, увагу, вміння контролювати свої емоції; виховувати доброзичливе ставлення до інших.

Під час заняття учениця виконувала різні завдання, запропоновані педагогом. На початку створила букет гарного настрою, включивши в нього мультфільми, гру з друзями, читання казок. В ході роботи з допомогою вчителя створила карту емоційних станів, акцентуючи увагу на напружені та негативні емоції. Переглядаючи мультфільм, дівчинка прокоментувала вчинки героїв, їх поведінку стосовно один одного та визначала емоційні стани в яких вони перебували. Наприкінці виготовила пам’ятку для головного героя мультфільму – зайчика «Твої правила».

Заняття пройшло в гарній, доброзичливій атмосфері. Запропоновані завдання учениці сподобались, тому вона із зацікавленням їх виконувала.

8 лютого вчитель Щербина Н.В. провела корекційне заняття з учнем 2 класу з корекції розвитку на тему «Виконання вправ на встановлення відношення між предметами і поняттями, що включають родові і видові ознаки предметів».

Метою заняття було вчити встановлювати відношення між предметами і поняттями; розвивати увагу, мислення, вміння співвідношувати; виховувати любов до навколишнього середовища.

Під час заняття учню пропонувались завдання різного характеру та важкості. Розпочалось заняття із виготовлення «Квітки радості», де учень до основи прикріплював пелюстки із зображенням веселих моментів. В ході роботи учень вчився встановлювати відношення між предметами і поняттями, що включають родові та видові ознаки предметів. Родовими поняттями виступали – дерева, кущі та трави. Учень розподілив липу, калину та ромашку по видових ознаках. До кожного виду підбирав подібні, зазначаючи схожі ознаки. Виконуючи завдання, отримав колаж з лісовими деревами, кущами та різнобарвними травами і квітами.

На занятті панувала спокійна та доброзичлива атмосфера. Завдання викликали інтерес та зацікавили учня, тому він виконував їх із охотою.

08.02.19р. було проведено тренінг «Інклюзія як інновація». Обмін досвідом вчителів.

Кiлькiсть переглядiв: 2430

Коментарi