• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація про заклад

Інформація про заклад

Серед мальовничих сіл Олександрійського району Кіровоградської області є невеличке село Олександрівка, в якому знаходиться осередок знань – Олександрівський ліцей Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області.

Наш заклад – це єдина родина для учнів, учителів, вихователів та батьків, це храм науки, де панують дух творчості, співдружності, співпраці та взаєморозуміння, у якому тісно переплелися наука і мистецтво, відпочинок і спорт. Це місце, яке вчить мислити, творити, розкриває потенціал дитини, розвиває її особистість, адаптує до життя в європейському суспільстві, прививає повагу до європейських цінностей. Заклад багатий цікавими традиціями, науковими знахідками, талановитими учнями і висококваліфікованими вчителями та вихователями, які є серцем та душею освітнього закладу. Тут працюють та створюють затишну творчу атмосферу 26 педагогічних працівників, навчаються 139 учнів. Заклад освіти працює не лише для мешканців Олександрівки, до закладу підвозяться учні з навколишніх сіл Петрозагіря, Трудівка, Дівоче Поле, Сонине та Сургани. Особливістю закладу є те, що тут створено умови для рівного доступу до якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Управлінська місія. Олександрівський ліцей – це особливий педагогічний феномен, ключова ланка цілісної системи освіти на селі. Місія закладу освіти – створення оптимальних психолого-педагогічних умов для цілісного розвитку особистості й професіоналізму всіх суб'єктів освітнього процесу на основі реалізації особистісно орієнтованої педагогіки, щоб кожен з цих суб'єктів (учень, вчитель, батьки) зміг реалізувати себе, свої індивідуальні особливості, забезпечити свій подальший самостійний розвиток і освіту.

Базові цінності установи: розвиток ключових компетентностей в різних видах діяльності, забезпечення комфортних умов навчання, сприяння створенню індивідуальних траєкторій розвитку учня; створення умов для творчого розвитку вчителя, його професійного зростання і самореалізації в системі педагогіки партнерства.

Для високого науково-методичного рівня викладання матеріалу в закладі створена належна матеріально-технічна база, кабінети оснащено сучасною технікою, обладнанням, підключено до мережі Інтернет, створено внутрішню корпоративну пошту, де кожен педагог може в необмеженій кількості архівувати необхідну інформацію при підготовці до занять, наявні спортивний зал та майданчик, смуга перешкод, їдальня, бібліотека, методичний та медичний кабінети.

Управлінські новації. Активне впровадження інновацій в освітню галузь стало провідним напрямом діяльності всіх закладів освіти України і є одним із найважливіших питань, які сьогодні розглядаються в освіті і покладаються на педагогів та управлінців. Питання впровадження інновацій в освіту осіб з особливими освітніми потребами досить актуальне, так як це альтернативна модель освіти, що стає вимогою сьогодення, окресленою державою.

Метою інноваційної управлінської діяльності керівника ліцею є визначення головних перспективних напрямів розвитку закладу освіти, накопичення ресурсу та інноваційного потенціалу, розробка і впровадження нового змісту і форм освітнього процесу, створення умов для розвитку нового педагогічного мислення; основними завданнями – об’єднання колективу закладу освіти навколо головної мети, здійснення постійного моніторингу результатів управлінської діяльності керівника, розробка різноманітних форм та видів педагогічної діяльності для здійснення права вибору та адаптації членів педагогічного колективу до інноваційної діяльності, підтримка та стимулювання інноваційної та експериментальної діяльності вчителів, створення особистісно зорієнтованих умов взаємодії учасників освітнього процесу. Найефективніше застосування і розкриття потенціалу нововведень відбувається в процесі здійснення такої інноваційної технології як педагогічне проектування. Завдяки технології педагогічного проектування в освітньому просторі ліцею створено самобутню ситуацію розвитку особистості дитини з урахуванням реальних педагогічних ресурсів. Але не менш важливим, а може і важливішим, є створення інноваційного середовища в межах закладу освіти . Зміст управління інноваційним розвитком закладу загальної середньої освіти з інклюзивними класами має в основі традиційну управлінську діяльність, але й свої певні відмінності та особливості. Управління інноваційним розвитком ЗЗСО з інклюзивними класами має слугувати впровадженню інновацій та створення інноваційного середовища для інклюзивного навчання, яке відображає одну із головних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.

Колектив Олександрівського ліцею сьогодні зосереджений на освоєнні інноваційних педагогічних технологій на основі творчого підходу до організації освітнього процесу та впровадженні інклюзивної освіти. Діти з ООП навчаються в класах загального розвитку. З досвіду роботи закладу необхідно зазначити, що стратегія розвитку інклюзії в умовах ліцею – це не просто сума кількох пропозицій зі здійснення в закладі додаткових дій та ініціатив стосовно дітей з ООП, у ній розкриваються способи позитивної зміни закладу відповідно до інклюзивних цінностей.

Підтримуючи інклюзивну культуру, реалізуючи інклюзивну політику і практику, ЗЗСО діє в інноваційному режимі. Сама концепція інклюзивної освіти відображає одну із головних ідей демократії – всі діти є цінними і активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних класах закладу є корисним як для дітей з ООП, так і для інших дітей, членів родин і суспільства в цілому. Олександрівський ліцей став інклюзивним закладом, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами отримала підтримку в умовах звичайного класу. Адаптація навчальної програми та освітнього середовища до потреб учнів, які вирізняються своїми психофізичними особливостями, - мета інклюзивної освіти. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, намагаючись створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу. Інклюзивне навчання як форма освіти організовується в нашому закладі протягом усього навчального року і має наступні складові: командну взаємодію вчителів, корекційних педагогів, учнів та їхніх батьків; задоволення освітніх потреб дітей через реалізацію Індивідуальної програми розвитку та створення універсального дизайну у сфері освіти; партнерські стосунки педагогічних працівників з батьками дітей з особливими освітніми потребами. Педагоги в закладі освіти поважають зусилля родини у вихованні дитини з ООП та розробляють механізми ефективної співпраці сім’ї та освітнього закладу. Активна взаємодія педагогів з батьками дає позитивний результат для залучення дітей з ООП до навчання в інклюзивному класі. Педагогіка партнерства відповідно до концепції НУШ визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який не відкидає різниці в їхньому життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість.

На сьогодні Олександрівський ліцей з інклюзивними класами є базою для організації консультативної роботи, психологічного супроводу батьків дітей з ООП, дотримуючись положень, що стосуються етичної регламентації взаємодії педагогів з батьками. Заклад здійснює самооцінку своєї діяльності за матеріалами Індексу інклюзії , який дає змогу визначити можливості для вдосконалення його роботи за трьома взаємопов’язаними напрямами: створення інклюзивної культури, розроблення інклюзивної політики та розвиток інклюзивної практики. В результаті відкриття інклюзивних класів відповідно до Закону України «Про освіту» у закладі розроблена програма, яка дозволяє визначити критерії ефективності інклюзивного навчання, націленого на формування особистості. Також за матеріалами Індексу було проведено анкетування учасників освітнього процесу закладу – педагогів, учнів, а також їхніх батьків/опікунів– з метою визначення ставлення зацікавлених сторін до впровадження в школі Концепції інклюзивного освітнього простору.

Оригінальність створеного освітнього середовища в закладі.

Навчальний заклад успішно реалізує концепцію створення нового освітнього середовища, де панує атмосфера педагогічної творчості вчителів-однодумців, учнів та батьків.

Важливою складовою освітнього процесу є партнерські відносини у системі «адміністрація-вчитель-учень-батьки». Реалізуючи всі принципи Нової української школи на засадах педагогіки партнерства, досягаємо ефективної взаємодії між учасниками освітнього процесу через систему заходів, орієнтованих на переосмислення ролі вчителя та оновлення професійного мислення.

Усі ключові компетентності та наскрізні вміння здобувачів освіти, що відповідають закону України «Про освіту» та концепції НУШ, вже багато років формуються в нашій школі. Для забезпечення компетентнісного підходу та створення особистісно-розвиваючого освітнього простору в ЗО гармонійно поєднуються інноваційні педагогічні технології, використовуються сучасні цікаві методи навчання, підвищується інтерес учнів до вивчення предметів.

Інфраструктура закладу освіти – це просторі класні кімнати, з мультимедійними системами, Internet-бібліотека, шкільні музеї , їдальня, спортивна зала, ресурсні кімнати, забезпечені сучасним технічним обладнанням та з особливим дизайном.

Особливістю навчального закладу є сформований склад методичних об’єднань, динамічних груп суспільно-гуманітарних , природничо-математичних наук, вчителів початкових класів, інклюзивного навчання. динамічні групи педагогів, що працюють з обдарованими дітьми, що дає змогу кожному учневі всебічно розвиватися, а вчителю – змогу конкретизувати знання дитини та допомогти у її навчальному розвитку.

Підтвердженням якісної роботи ліцею є учні – постійні учасники, переможці і призери Всеукраїнських предметних олімпіад та конкурсів, спортивних змагань. Свої наукові дослідження учні презентують під час проведення шкільних заходів: предметних тижнів та краєзнавчих проектів, конкурсу-захисту проектно-дослідницьких робіт, загальношкільної підсумкової науково-дослідницької конференції.

В освітньому просторі закладу освіти функціонують гуртки різних напрямків, які дають можливість кожному учню «знайти себе» й ефективно взаємодіяти в соціумі. Заклад надає учням можливість реалізації індивідуальних творчих потреб через участь у роботі гуртків, факультативів, курсів за вибором, роботу в учнівському самоврядуванні

З 2016/2017 н.р. взято курс на розбудову інклюзивної освіти. В 2019 році в нашому закладі освіти відбулася важлива подія - відкриття ресурсної кімнати.

Ресурсна кімната – це окремий спеціально облаштований клас для дітей із особливими освітніми потребами, де вони навчаються за індивідуальним планом розвитку у супроводі корекційного педагога, – навчальна, соціально-побутова, ігрова зона та зона відпочинку. Ресурсна кімната обладнана сучасним комп'ютерним обладнанням. Модульні меблі дозволяють по-різному формувати робочі зони – індивідуальні та для роботи в групах.

В закладі налагоджено тісний зв'язок з ІРЦ , фахівці якого проводять консультування для батьків, вчителів закладу освіти, корекційно-розвиткові години для учнів.

Перспективи розвитку закладу. Олександрівський ліцей- це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуально­го, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності; гуманістичний освітній заклад, ідея створення якого належить педагогу-творцю, який розробив і поклав в основу його ді­яльності власну концепцію розвитку школи, осно­вою якої є тріада «дитина — учитель — батьки», що забезпечує ефективне функціонування і ста­більні позитивні результати. Основними скла­довими інноваційного закладу освіти, закладу майбутнього має бути:

• педагогічний експеримент, що успішно реалі­зується;

• якісно інший характер життєдіяльності, ніж у масовій школі;

• нове формулювання філософії школи;

• роль і значення діяльності директора;

• творчий характер діяльності педагогів;

• сприятливіші умови для навчання і розвитку учнів;

• верифікація (результативність) інновацій;

• тиражованість результатів.

Олександрівський ліцей – заклад співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.

Олександрівський ліцей – заклад з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня.

Олександрівський ліцей – заклад освіти, зосереджений на дитині, а не на академічних знаннях.

Олександрівський ліцей – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій.

Олександрівський ліцей – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі.

Наш випускник - успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.

Найважливішими напрямками діяльності є: створення інноваційного освітнього середовища закладу освіти; науково-методичне забезпечення трансформування нових педагогічних ідей, інноваційних технологій, педагогічного досвіду в практику роботи вчителів закладу освіти.


/Files/images/rzne/241769013_2977063009228362_8531262501774729534_n.jpg/Files/images/rzne/179922927_857834351471043_4475204470755422072_n.jpg/Files/images/rzne/184107094_960236388080588_4404530223976884522_n.jpg/Files/images/rzne/IMG_20140513_112529.jpg/Files/images/rzne/190794091_3033543383634253_6470141653940041305_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 881

Коментарi

  • Виктор

    2013-10-04 19:36:25

    ученик с 1971 по 1976...